“לוחם רב פעלים, שתרומתו תישאר חסויה שנים רבות”

סא"ל מ', בן 41, הותיר במותו אישה ושני ילדים • נתניהו על נפילתו הלילה בפעולה מיוחדת: "אזרחי ישראל חבים לסא"ל מ' חוב עצום" • דובר צה"ל: "מטרת הפעילות - לא חיסול ולא חטיפה" • "מרגע שנקלעו למציאות שנקלעו אליה, הם ניהלו קרב הרואי להסרת איום וחילוץ"
חיים טוויל
ד' כסלו התשע"ט / 12.11.2018 10:35

סא”ל מ’, בן 41, שנפל בפעולה של יחידה מובחרת שהסתבכה ברצועת עזה, הותיר במותו אישה ושני ילדים.

הוא יובא למנוחות בצהריים ביישובו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע הבוקר (שני), עם נחיתתו בישראל, לאחר שקיצר את ביקורו בפריז, צער כבד על נפילתו של סגן אלוף מ’ בפעילות מבצעית בעזה.

“אני מרכין את ראשי בנפול סגן אלוף מ’ ז”ל, לוחם מהולל שנפל הלילה בפעולת צה״ל ברצועת עזה. יבוא יום ומלוא גבורתו יסופר. אזרחי ישראל חבים לו חוב עצום. ‏כוחותינו פעלו הלילה בגבורה ובאומץ לב. אני מצדיע לסא״ל מ׳, למשפחתו ולחבריו לנשק. יהי זכרו ברוך”, אמר נתניהו.

בעוד מספר שעות יקיים ראש הממשלה נתניהו הערכת מצב ביטחונית בקריה, בהשתתפות שר הביטחון, הרמטכ”ל, ראש המל”ל, ראש השב”כ וצמרת צה”ל.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר לנפילתו בקרב של סא”ל מ’ – וכתב: “עם ישראל איבד הלילה לוחם רב פעלים, שתרומתו לביטחון המדינה תישאר חסויה עוד שנים רבות”.

השר ליברמן הוסיף: “אני מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחתו ואיחולי החלמה מהירה לפצוע בתקרית”.

את הדברים כתב השר ליברמן התום הערכת מצב נוספת בקריה בתל-אביב, עם הרמטכ”ל, ראש אמ”ן, ראש אמ”צ, מתפ”ש, מנכ”ל משרד הביטחון ובכירים בשב”כ ובמל”ל.

הרמטכ”ל אמר: “כוח מיוחד של צה”ל פעל הלילה במבצע בעל חשיבות גבוהה לביטחון ישראל. הכוח וכוחות חיל האוויר ניהלו קרב אמיץ בקור רוח ובגבורה. אני מצדיע לכוחות. צה”ל חייב לסגן-אלוף מ’ יותר משניתן לספר. מחבק את משפחתו ומאחל החלמה לקצין צה”ל הפצוע”.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס הבוקר לאירוע הקשה ברצועה ואמר: “אני המום וכואב את אובדנו של קצין צה״ל, סא״ל מ׳, תפארת בחורינו, שנהרג הלילה, ומתפלל יחד עם כל אזרחי ישראל לרפואת הלוחם שנפצע. חיבוק אמיץ ללוחמינו כולם העומדים על משמר הארץ גם בשעה זו ומבטיחים את שלומינו”.

יו”ר הכנסת, יולי אדלשטיין, ספד גם הוא לסא”ל מ’ הי”ד וכתב: ״‫בשמי ובשם כנסת ישראל אני שולח חיבוק ותנחומים למשפחתו של סא״ל מ׳, לוחם אמיץ, מלח הארץ, שנפל הלילה בפעילות המבצעית בעזה, ואיחולי החלמה מהירה לחייל הפצוע.‬ ‫לבם של כל אזרחי ישראל נמצא כעת עם תושבי הדרום וכוחותינו הפועלים בגדר הרצועה. מי יתן ויחזרו הביתה בשלום”.

שר החינוך ויו”ר הבית היהודי, נפתלי בנט: “עם ישראל כולו אבל על נפילתו של סא”ל מ’. אנו שולחים את תנחומינו למשפחתו. ‏אנו מתפללים להחלמתו של הפצוע. ‏בזכות גיבורים אלו, הפועלים בצללים למען ביטחון ישראל בכל ימות השנה, כולנו יכולים לחיות כאן בביטחה. ‏תהי נפשו של סא”ל מ’ צרורה בצרור החיים”.

על פי הערכות עם הגעת ראש הממשלה נתניהו לארץ מביקורו בפריס תתקיים הערכת מצב נוספת של הקבינט הביטחוני מדיני לקראת צעדי ההמשך.

דובר צה”ל, תת אלוף רונן מנליס, הבהיר הבוקר (שני) כי מטרת הפעילות של כוח צה”ל ברצועת עזה, שבה נהרג סגן אלוף מ’, לא הייתה חיסול או חטיפה.

מנליס שיבח את תפקודו של מ’, וציין כי פרטיו המלאים לא יותרו לפרסום בתקשורת. “הכוח ביצע פעולה ממושכת ונקלע למציאות מורכבת מאוד. הם ניהלו קרב הרואי”, הוסיף מנליס.

“במהלך הלילה, כוח מיוחד של צה”ל ביצע פעילות ברצועה כדי לתת מענה לאתגרים שמאיימים על מדינת ישראל”, אמר מנליס. “אנחנו פועלים 365 ימים בשנה במגוון כלים, גלויים וחשאיים, כדי לשמר עליונות על פני האויבים במגוון רחב של תחומים”.

לדברי דובר צה”ל, “הכוח המיוחד ביצע פעולה ממושכת, שבמהלכה נקלע למציאות מורכבת מאוד. הלוחמים בכוח פעלו באופן הרואי. מרגע שנקלעו למציאות שנקלעו אליה, הם ניהלו קרב הרואי להסרת איום וחילוץ לשטח ישראל. החילוץ שבוצע מורכב מאוד, ובמהלכו גם הצליחו לפגוע במי שאיים וגם לחלץ את כולם לשטח ישראל”.

מדובר צה”ל נמסר עוד: “סגן אלוף מ’ הוא קצין איכותי ראוי להערכה רבה על שירותו על שביצע פעולות עלומות הרחק מגבול ישראל‎”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות