יעלון: “ניסיון שלא לחשוף האמת” • המשטרה: “טענת כזב, חסרת בסיס”

שר הביטחון לשעבר שלח מכתב למנדלביט בעקבות פרסום מסקנות המשטרה בפרשת הצוללות ומאשים: "אופן ניהול החקירה מעלה בעיני שאלות קשות" • במשטרה דוחים את טענותיו לפיהן היועץ הגביל את חקירת ראש הממשלה בפרשה: "'חקירת הצוללות - מקצועית ויסודית"
אריה ריבקינד וחיים טוויל
ג' כסלו התשע"ט / 11.11.2018 20:22

המשטרה הודפת הערב (ראשון) את הביקורת של השר לשעבר משה יעלון על חקירת פרשת הצוללות – ומבהירה:  החקירה היתה מקצועית ויסודית.

“החקירה נוהלה באופן יסודי ומקצועי, מתוך מטרה אחת ויחידה של בירור האמת. הטענות לפיהן חקירת תיק 3000 הוגבלה או צומצמה על-ידי מי מבכירי מערכת אכיפת החוק היא טענת כזב, חסרת כל בסיס עובדתי”.

במשטרה דוחים גם את הטענות ולפיהן היועץ המשפטי לממשלה הגביל את חקירת ראש הממשלה בפרשה. ”במסגרת החקירה נגבו הודעותיהם של בכירי המדינה ומערכת הביטחון בעבר ובהווה, וכל טענה שעלתה ואשר הצדיקה העמקת הבירור – נבדקה לעומקה. אין כל שחר לטענות שמרמזות את ההיפך”.

מוקדם יותר היום שיגר שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ובו התעקש כי שמו של נתניהו חייב להיות קשור גם בפרשת הצוללות.

“אני פונה אליך בעקבות סיום חקירת משטרת ישראל את פרשה 3000 והגשת המלצותיה לפרקליטות. אין לי ספק שמדובר בפרשת השחיתות החמורה ביותר בתולדות מדינת ישראל, בה לכאורה, העדיפו אנשי ראש הממשלה בצע כסף על פני טובת המדינה, וכך צריך להתייחס אליה”, כתב יעלון את מכתבו.

בהמשך הוא הביע ביקורת קשה על מנדלבליט: “אופן ניהול החקירה מעלה בעיני שאלות קשות של ניסיון מכוון, שלא לחשוף את כל האמת בפרשה זו, שעוסקת בקודש הקודשים של ביטחון המדינה”.

יעלון העלה בכתבו שורת שאלות ומסכם: “אינני חסיד של ועדות חקירה ממלכתיות, אלא אם הגורם האחראי לא לוקח אחריות ומתפטר, או שהמערכת לא גורמת לו לשאת באחריות. נראה לי שאנחנו מתקרבים לצורך זה”.

בכירים במערכת אכיפת החוק הגיבו בחריפות על מכתבו של יעלון ואמרו ל’חדשות עשר’, כי ישנו “פער בין העדות הדלילה של בוגי יעלון במשטרה בתיק הצוללות לבין הדברים שאומר בתקשורת וכותב במכתב. ממש מיסטר בוגי ומר יעלון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות