הטוסטר גרם לשריפה בישיבת ‘אור תורה’ בירושלים: 13 נפגעו קל מעשן

שריפה פרצה בקומת הקרקע במבנה בן 6 קומות של ישיבת 'אור תורה' • 13 נפגעים משאיפת עשן, בהם שלושה מבוגרים ו-10 נערים, פונו במצב קל • קצין כב"ה: "צוותי הסריקה איתרו במקום מספר ילדים לכודים בעשן, חילצו אותם והעבירו אותם לטיפול רפואי"
חיים טוויל
ג' כסלו התשע"ט / 11.11.2018 11:12

ארבעה צוותי כיבוי והצלה בסיוע מנוף גבהים מתחנות ירושלים, פעלו לכיבוי שריפה שפרצה בקומת הקרקע בבניין ישיבת ‘תורה אור’ ברחוב סורוצקין שבשכונת רוממה בירושלים.

לוחמי האש חילצו מספר לכודים מהאש והעשן, השתלטו על השריפה שבערה בעצמה באחד מחדרי הישיבה – ופינו את העשן הרב שהצטבר בבניין.

כוחות ההצלה פינו לבית החולים שערי צדק בעיר 13 נפגעים, שלושה מהם מבוגרים ועשרה ילדים.

מבית החולים נמסר כי מצבם של כל הנפגעים מוגדר קל.

רשף שי נחמיה, קצין כבאות והצלה שפיקד על האירוע, סיפר: “הגענו למקום עם מספר צוותים תוך זמן קצר מאוד, והבחנו בעשן רב המיתמר מחלונות הבניין. פיצלתי את הכוח למספר גזרות עבודה, חלק מלוחמי האש ביצעו סריקות בעשן הסמיך ובתוך החדר הבוער לאיתור לכודים, וחלק אחר ביצע כיבוי של השריפה ואיוורור של הבניין מהעשן הרב שהצטבר בו”.

“צוותי הסריקה איתרו במקום מספר ילדים לכודים בעשן, חילצו אותם והעבירו אותם לטיפול רפואי של אנשי מד”א”, הוסיף הקצין.

מחקירה ראשונית של חוקרי כבאות והצלה ירושלים, עולה חשד כי באחד מחדרי הפנימייה, בוצע שימוש במצנם – טוסטר – על מזרון אחת המיטות, דבר שגרם להתלקחות המזרון ולבסוף לבעירת כלל החדר, ולעשן כבד, סמיך ורעיל בכל הבניין”.

מיקי כהן, מנהל מרחב ירושלים באיחוד הצלה, סיפר: “צוות אמבולנס של איחוד הצלה, בסיוע חובשים באיחוד הצלה ירושלים, העניקו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים שחלקם חולצו מהמבנה על ידי צוותי כיבוי.

“כמו כן שני נפגעים באורח קל כתוצאה משאיפת עשן פונו באמבולנס של איחוד הצלה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תורה אור
    11/11/2018 11:28
    שמערל
  1. תורה אור ישיבה וכולל ענק של כ1000 אברכים ולא אור תורה