‘חוק סער’ לא יעלה לדיון השבוע כי ש”ס נגד: “זה בשל קפריזה ופרנויה”

אריה ריבקינד
|
ג' כסלו התשע"ט / 11.11.2018 00:46
החוק הקובע כי הנשיא יטיל את הרכבת הממשלה רק על ראש מפלגה ולא על כל ח”כ, היה אמור לעלות כבר היום להצבעה בוועדת השרים • אבל בגלל חילוקי דעות בקואליציה – זה נדחה נתניהו בדרכו לפריז: “כשאני אחזור, אני אטפל בכל הדברים. זה לא חוק פרסונלי, זה חוק בסיסי”

הדיון ב’חוק  סער’, שהיה אמור ללעלות מחר לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, נדחה בשבוע בשל חילוקי דעות בין סיעות הקואליציה.

הצעת החוק, שהוגשה על ידי ח”כ דוד אמסלם, מבקשת לתקן את ‘חוק יסוד: הממשלה’, ולקבוע שהנשיא יטיל את תפקיד הרכבת הממשלה רק על יו”ר המפלגה בעל התמיכה הרחבה ביותר ולא על ח”כ שאינו יו”ר מפלגה.

אלא שסיעת ש”ס הודיעה כי תתנגד לחוק: “מתנגדים לשינוי של חוק יסוד רק בשל קפריזה ופרנויה”.

לפני המראתו לפריז נשאל נתניהו גם על החוק: “אני אחזור ואני אדון בנושאים האלה. כרגע אני יוצא לחו”ל, ובזמן שהותי בחו”ל, אני מניח שאני לא אטפל בזה. אבל כשאני אחזור, אני אטפל בכל הדברים. זה לא חוק פרסונלי, זה חוק בסיסי”.

הרקע להצעת החוק הן טענות של מקורבים לנתניהו, לפיהן השר לשעבר גדעון סער יזם מהלך להדחת נתניהו לאחר הבחירות, תוך שכנוע ידידו הנשיא ריבלין, להטיל עליו את הרכבת הממשלה, לאחר ניצחון בבחירות.

נתניהו עצמו התייחס לכך במסיבת יום ההולדת שנערכה לו: “זה כמה שבועות שאני יודע ששר לשעבר בליכוד מדבר עם גורמים בקואליציה ורקח איזה תרגיל חתרני, שאני אביא את הליכוד לניצחון סוחף בבחירות ואחר כך ידאגו שאני לא אהיה ראש ממשלה, בניגוד לרצון בוחרי הליכוד, בניגוד לרצון הציבור, בניגוד לדמוקרטיה.

“אני מסתובב בארץ יחד אתכם ואני רואה את התמיכה האדירה בנו: בי, ברעייתי, תמיכה שאני לא זוכר כמותה מאז שנכנסתי לפוליטיקה. ולכן מלכתחילה זה נועד לכישלון, כי הציבור לא נותן לדבר כזה לקרות. אבל זה כן חשף פרצה בחוק ואנחנו נחשוב מה לעשות עם זה”.