ח”כ יעקב אשר: “מי שמתנהג כמו יונה יהב, עף הביתה! עף הביתה!”

אריה ריבקינד
|
ל' חשון התשע"ט / 08.11.2018 10:45
ח”כ יעקב אשר על תבוסת יהב: “מיכי אלפר הפך למותג שילמדו ממנו בבתי ספר לשליחי ציבור איך צריך להיות נציג ציבור, ויונה יהב הפך למותג איך ראש עיר מכהן לא צריך להתנהג” • החמיא למנחם שפירא על הניצחון: “בשנה וחצי האחרונות שאני חושב שהוא היה בחיפה יותר מאשר בבני ברק”

בנאום שנשא הערב (רביעי) באירוע הניצחון של ‘דגל’ בחיפה, שהתקיים במלון ‘ניר עציון’, בהשתתפות ח”כי התנועה, יו”ר ‘דגל’ בחיפה מיכי אלפר ופעילים – אמר ח”כ יעקב אשר:

ח”כ יעקב אשר אמר בנאומו:  “מיכי אלפר הפך למותג שילמדו ממנו בבתי ספר לשליחי ציבור איך צריך להיות נציג ציבור ויונה יהב הפך למותג איך ראש עיר מכהן לא צריך להתנהג. מי שמזלזל בציבור יהיה עכשיו מותג חדש, יהיה אפשר לקרוא אותו ב’ויקיפדיה’  תחת הערך – יהב. מי שעושה כך, עף הביתה! עף הביתה! לא בגלל שהוא חילוני, ולא בגלל שההשקפה שלו אחרת, אלא בגלל שתושב הוא תושב וילד הוא ילד, ומי שלא יודע את זה – שיילך הביתה ללמוד את זה.

“אני רוצה לומר מיכי, עד עכשיו עברת ניסיונות, אנחנו תכף נגיע גם לפרשיות השבוע, על יוסף, אומרים, למה פרעה לקח את יוסף, פרעה ידע שבניסיון העושר צריך אדם שאפשר יהיה לסמוך עליו. אתם עכשיו הולכים בעזרת ה’, ויהיו אכזבות כאלו ואחרות, אבל הרדיפה תהפוך לשותפות והדברים יהיו יותר בקלות, זה ניסיון גדול.

“אבל כמו שראינו אותך בניסיונות הקשים האלו, אני בטוח שגם שם תלמד את אנשי הציבור איך מתנהלים ביושר, בנאמנות, בכבוד, ודואגים לכולם! גם לאלו שלא הצביעו לנו”.

ח”כ אשר התייחס גם  למערכת הבחירות בחיפה והזכיר מי הם אדריכלי הניצחון: “בחיפה אנחנו כולנו היינו מעורבים, כולנו, כל חברי הכנסת, בוועדות, בתקופה האחרונה, בתקופה לפני האחרונה. אני לא זוכר עיר שכל כך היינו מעורבים בה. אבל יש שני אנשים חוץ ממיכי אלפר כמובן, סיימנו לדבר על המותג – מותג אתה לא צריך לדבר עליו, אתה רק כותב את השם שלו, וזה נגמר – אבל יש עוד שני אנשים שהם האדריכלים והם הקונסטרוקרים, ואתם יכולים לשאול איך אני יודע.

“הרי כל אחד יכול לדמיין לעצמו מה היה קורה אם היה כישלון. כל אחד היה לוקח 4 צעדים אחורה, אני לא טיפלתי, זה טיפל בעפולה, זה טיפל במטולה, יש שני אנשים שלקחו על הגב שלהם את האחריות – בראשם יו”ר התנועה מוישה גפני, לקח על עצמו את האחריות לאורך כל הדרך! ואיתו כבר 10 שנים, אבל במיוחד בשנים האחרונות, ידידי מנהל המחלקה המוניציפאלית הרב מנחם שפירא, שאני לא רציתי להגיד את זה במהלך הבחירות, אבל יש תקופות בשנה וחצי האחרונות שאני חושב שהוא היה בחיפה יותר מאשר בבני ברק, הלשכה שלו כולה.

“זה בסדר, מנחם, זה כבר לא ישפיע על התוצאות שם…(צחוק בקהל) ליווה את מיכי, לקח אחריות, כשאנחנו כולנו, הנבונים, יודעי העיתים, היו מנתחים, פונים לרונן מנחם, למה עשית ככה, למה הלכתם ראש בראש, למה הלכתם לבד, למה שילחתם להם את ה…איך קוראים לו? למה למה למה. לפי זה אני יודע למי באמת מגיעה התודה והברכה, מי שלקח על עצמו את המשימה!”