קוסם הצליח לשכנע את קרבנו שהוא הפך אותו לרואה ואינו נראה

דוד ליבוביץ
|
ל' חשון התשע"ט / 07.11.2018 22:47
קסם אכזרי במיוחד: אמן חושים הצליח בסיוע הקהל לשכנע את אחד מן הצופים כי הוא הפך לרואה ואינו נראה • בשלב מסויים הצטלמה עם ‘הרואה ואינו נראה’ אשה מן הקהל, וזה נחרד לגלות כי הוא לא מופיע בתמונה – שכמובן הוכנה מוקדם יותר

מתיחה או ניסוי חברתי מסוכן? קוסם בשם ג’סטין וילמן החליט לשנות את טריק ההיעלמות הנודע – ובפעם הראשונה להפוך את הקהל שלו לחלק מהתרמית הגדולה שהוא מתכנן לקורבנו.

על פי הדיווח בתקשורת האמריקנית שתורגם באתר ‘וואלה’, סיפר הקוסם לקהל המוזמנים שתפקידם יהיה לעזור לו לשכנע את המתנדב שיבחר שהוא הפך לבלתי נראה – למרות שכולם למעשה עדיין יכולים לראות אותו. באופן מפתיע, זה עבד לו – והמתנדב לגמרי נפל במלכודת.

הקוסם הציג בתחילה כמה טריקים פשוטים ל”קהל” בפארק הציבורי בעוד הם ממתינים שאדם אקראי יחלוף באזור ויצטרף לחגיגה. מהר מאוד הגיע למקום בחור בשם ג’ונתן והתכנית יצאה לדרך. הדבר הראשון שעשה ג’סטין הוא לשכנע את המתנדב העתידי שלו שהוא יודע להפוך דברים לבלתי נראים, שכשיגיע תורו הוא גם יאמין לזה.

הקוסם הופך מים לבלתי נראים בטריק די פשוט וכבר מצליח להרשים את ג’ונתן. בשלב הבא ג’סטין מזמין את ג’ונתן ומתנדב נוסף בשם מייק לבמה, משיב את שניהם על הכיסאות ומעלים משם את מייק, שחמק משם בלי שג’ונתן (או אנחנו) שמנו לב. בשלב הזה ג’ונתן כבר לחלוטין מאמין שהוא עומד להפוך לבלתי נראה ונכנס לפאניקה.

2

ג’סטין כיסה את ג’ונתן בשמיכה ובספירה שלו הוריד ממנו אותה והראה לקהל שג’ונתן “נעלם”. ג’ונתן נראה מבוהל לגמרי כשהקהל מגיב כאילו הוא לא רואה אותו. תגובת הקהל כל כך משכנעת, שג’ונתן המיוזע נופל במלכודת ומאמין שהוא באמת הפך לרואה ובלתי נראה. כדי “להוכיח” לקהל שהמתנדב שלו עדיין יושב על הכיסא – ג’סטין מגיש לו פחית ומורה לו לאחוז בה. ג’ונתן משתף פעולה, מחזיק בפחית וזוכה לקול תשואות הקהל.

אז מגיע הטוויסט בעלילה: הקוסם מקבל שיחת טלפון חשובה ונאלץ לצאת להפסקה. אם עד עכשיו נותר בג’ונתן מעט ספק: אחת הנשים בקהל ניגשת להצטלם עם “הכיסא הריק” עליו יושב ג’ונתן וכשג’ונתן בוחן את התמונה שצילמה, הוא מגלה שהוא אינו מופיע בה – וכמעט נופל מהכיסא בבהלה. התמונה שהוא מסתכל עליה למעשה צולמה מראש – רק שהוא לא יודע מזה.