חמש שנים לפטירתו: השרה גמליאל דורשת חנינה לרב עוזי משולם ז”ל

קובי פינדרוס
|
ל' חשון התשע"ט / 07.11.2018 22:19
השרה לשיוויון חברתי גילה גמליאל פנתה לנשיא המדינה ראובן ריבלין בבקשה להעניק חנינה למנהיג מחאת ילדי תימן החטופים – הרב עוזי משולם ז”ל • “היום יש הסכמה רחבה כי לרב עוזי משולם ז”ל נגרם עוול נורא”

צדק היסטורי: השרה לשיוויון חברתי גילה גמליאל פנתה היום (רביעי) לנשיא המדינה ראובן ריבלין בבקשה להעניק חנינה למנהיג מחאת ילדי תימן החטופים, הרב עוזי משולם.

“פניתי היום יחד עם בנו של הרב עוזי משולם ז”ל לנשיא המדינה בבקשה לחון את משולם אחרי מותו. משולם הוא פעיל זכויות אדם אמיץ שנלחם נגד פשע חטיפת ילדי תימן והבלקן ושילם מחיר אישי כבד. חנינה כזו תעשה צדק היסטורי ותאפשר להנציח את מפעל חייו”. כתבה השרה.

עוד כתבה השרה כי, “אנו השנה חוגגים 70 שנה למדינה. יש לנו הישגים כבירים – בכלכלה, בביטחון ובקליטת עלייה אבל יש לנו גם פצעים פתוחים שהגיע הזמן לרפא אותם. עוזי משולם נרדף כי המדינה רצתה להשתיק את פרשת ילדי תימן”.

הרב עוזי משולם, תושב יהוד, הוביל בשנות ה-90 את המחאה בפרשת חטיפת ילדי תימן. בשנת 94 התבצרו משולם ואנשיו בביתו ביהוד במשך מספר ימים. לאחר שהמשטרה הצליחה להשתלט על המקום הועמד משולם לדין והורשע במתן הוראה לזרוק בקבוקי תבערה על כוחות המשטרה ובשיבוש הליכי משפט, ונידון ל-6 וחצי שנות מאסר.

משולם שוחרר לבסוף כעבור חמש שנים, לאחר שהנשיא דאז עזר ויצמן קיצר את עונשו, ועקב מצבו הבריאותי הרעוע ועקב התנאים המגבילים של שחרורו – לא חזר לפעילותו הציבורית. הוא נפטר בשנת 2013.

בדבריה ביקשה השרה להזכיר כי, “בעקבות האירועים הוקמו עד היום שלוש ועדות חקירה. לדבריה הממצאים מתחילים סוף כל סוף להיחשף קמעא-קמעא, והיום יש הסכמה רחבה כי לרב עוזי משולם ז”ל נגרם עוול נורא”.