איך וויכוח על חיסון ילדים ממחלת החצבת הפך לדרישה נחרצת לגט?

לבית הדין הרבני בצפון הארץ הגיע תיק מוזר: תביעה לקבלת גט נגד בעלה בבית הדין הרבני • הסיבה: הבעל דרש ממנה לחסן את ילדיהם, למרות התנגדותה • הבעל: מבקש שבית הדין יורה על הליך 'שלום בית'
קובי פינדרוס
כ"ט חשון התשע"ט / 07.11.2018 21:08

חדשות הבריאות שפולשות למרחב הפרטי ומאיימות על שלום הבית: תושבת צפון הארץ הגישה לפני כמה שבועות תביעה לקבלת גט נגד בעלה בבית הדין הרבני. הסיבה: הבעל דרש ממנה לחסן את ילדיהם, למרות התנגדותה, כך פורסם ב-mako.

לבני הזוג, שניהם בשנות הארבעים לחייהם, שני ילדים. האישה מורה בבית ספר תיכון ואילו הבעל מהנדס בכיר בהיי טק. הסערה ששטפה את ישראל לגבי חיסונים למחלת החצבת והשפעת לא פסחה על בני הזוג, שהתלבטו אם לחסן את ילדיהם.

הבעל, הבהיר לאשתו שמבחינתו עליהם לחסן את ילדיהם  קטנים זאת מחשש שהם לא יחוסנו הם ייחלו במחלות קשות. האישה התנגדה נחרצות וטענה שהחיסונים הם אלה שגורמים למחלות.

עד כה וויכוח לגיטימי, אלא שהוא גלש לוויכוח סוער שהוביל לצעדים משפטיים.

הבעל, שהבין כי מאשתו לא תצא הישועה, החליט לא להרים ידיים, ופנה לעו”ד שרין סולן, מומחית בדיני משפחה, וביקש ממנה להגיש בקשה דחופה לבית המשפט להורות לאשתו לאפשר את חיסון ילדיהם.

לאור התעקשותו של הבעל לחסן את ילדיהם האישה הגישה לבית הדין הרבני דרישה לחייב את בעלה לתת לה גט ולחלק את רכושם שווה בשווה. אולם הבעל דרש מבית הדין הרבני להורות לאשתו לעבור הליך של “שלום בית”.

“אני חושב שהמחלוקת ניתנת לפתרון ואסור שוויכוח הזה יפגע בבריאות ילדינו”, טען הבעל.

בית הדין יתן בקרוב את החלטתו בתיק הבלתי שגרתי שהגיע לפתחו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חצבת
    08/11/2018 11:18
    דדו
  1. במכבי לא מוכנים לחסן מבוגרים .בעצם הם לא מחסנים אף אחד .בטענה “שכנראה” המבוגרים מחוסנים כבר .רק מי שעומד למות הם מחסנים .נמשיך לחוית עם “כנראה”