מכה לברקוביץ: גם ‘הבית היהודי’ וברקת עם משה ליאון בסיבוב השני

אריה ריבקינד
|
כ"ט חשון התשע"ט / 07.11.2018 19:18
ממשיך לתפור קואליציה: יו”ר סיעת הבית היהודי בירושלים, חגית משה, הביעה תמיכה פומבית במועמדותו של משה ליאון לראשות העיר • על פי הסיכום, משה תכהן כסגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך

מכה לעופר ברקוביץ’: ראש סיעת הבית היהודי בירושלים, חגית משה, הודיעה הערב (רביעי) רשמית על תמיכה במועמדותו של משה ליאון לראשות עיריית ירושלים.

זאת לקראת הסיבוב השני שיערך ביום שלישי הקרוב.

בסניף הבית היהודי בירושלים אומרים כי ליאון נענה לדרישות הסיעה כפי שהוצגו לו.

על פי הסיכום, משה תכהן כסגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך.

לאחר הפגישה נסעו נציגי הבית היהודי חגית משה ויהודה פרוידגר, יחד עם משה ליאון, אל ביתו של הרב איתן איזמן, מייסד רשת החינוך נועם – צביה, על מנת להציג בפניו את ההסכם ולקבל את ברכתו.

לפי דיווח בערוץ 7, מבית הגר”ח קנייבסקי ומבית חכם שלום כהן, נשיא מועצת החכמים של ש”ס, שלחו היום שליחים אל בית הרב חיים דרוקמן במטרה לשכנע אותו שהבית היהודי יתמוך בליאון.

הם הבטיחו שזו תהייה שותפות אמיתית ולבית היהודי תהיה השפעה על ניהול העיר.

לפי הדיווח, גם רב ציוני דתי לעיר סוכם בין משה ליאון לבין חגית משה.

עם זאת, יש לציין כי שתי המפלגות הציונויות דתיות – הבית היהודי ו’מאוחדים’  הביאו רק 26 אלף קולות. המשמעות היא כי לפחות חצי מאנשי הציונות הדתית בירושלים כלל לא הצביעו למפלגה ציונית דתית,  ומצביעים באופן עצמאי, על פי שיקול דעתם האישי.

גם ראש העיר ירושלים ניר ברקת, שתמך בסיבוב הראשון בזאב אלקין, הודיע היום על תמיכתו במשה ליאון בבחירות לראשות העיר.

“אני מאמין שבחירה במשה ליאון בסבוב השני היא בחירה בטובתה של ירושלים ולכן החלטתי לתמוך בו. למשה ליאון יש את היכולת להוביל את העיר למען כל תושביה”, דברי ברקת.