בנט: ‘זילבר סובלת משכרון כוח, אם היא לא תפוטר – אנו נצא מישיבות’

שר החינוך תוקף את המשנה ליועמ"ש דינה זילבר והודיע: "כל עוד היא תגיע לישיבות הממשלה אנחנו נצא ולא נשתתף בישיבה כשהיא נמצאת שם" • "היא חושבת שהתפקיד שלה הוא לנהל את המדינה ולא רק לייעץ. שתתכבד, תתפטר ותרוץ לפוליטיקה אם היא רוצה. לייעץ לנו - היא סיימה"
אריה ריבקינד
כ"ט חשון התשע"ט / 07.11.2018 14:19

מעניק גיבוי: שר החינוך נפתלי בנט התייחס בצהריים (רביעי) לדרישתה של שרת המשפטים איילת שקד לפטר את המשנה ליועמ”ש דינה זילבר והבהיר כי לא יקבל מצב בו זילבר תמשיך לכהן בתפקיד.

בריאיון לאסתי פרז בתכנית ‘בחצי היום’ בכאן רשת ב הצהיר בנט: “אני מודיע שאם זילבר לא תפוטר, כל עוד היא תגיע לישיבת הממשלה אנחנו נצא ולא נשתתף בישיבה כשהיא נמצאת שם”.

‘בנט הבהיר: ‘תפקידה לייעץ משפטית, לא לחנך אותנו. היא סובלת משכרון כוח וברור שהדברים שלה הם פוליטיים. שתתכבד ותתפטר ותרוץ לפוליטיקה אם היא רוצה. לייעץ לנו היא סיימה”.

השר תקף: “היא חושבת שהתפקיד שלה הוא לנהל את המדינה ולא רק לייעץ” –  והוסיף כי זילבר לא נתנה אתמול הסבר בנוגע לחוק המכונה “נאמנות בתרבות”, אלא פרסה את משנת עולמה.

“לא משנה אם היה יושב שם ראש מרצ או ראש הקרן החדשה. אל תספרי לנו סיפורים, את לא פוליטיקאית. אם כן, אז תתפטרי ותרוצי לכנסת”.

שקד אמרה הבוקר: “פקיד ציבור, בכיר ככל שיהיה, שרוצה לומר דעות פוליטיות – שיתפטר”.

מוקדם יותר הבוקר  הנחה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להשעות באופן זמני את זילבר והיא לא תוכל להופיע בכנסת.

זילבר העבירה ביקורת חריפה נגד חוק “הנאמנות בתרבות”. אמש הודיעה שקד כי זילבר לא תייצג עוד את עמדתה, את עמדת הממשלה ואת עמדת משרד המשפטים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות