צעיר חרדי שנדקר תבע את המחבל – וזכה בפיצויים של 60,000 ש”ח

חיים טוויל
|
כ"ט חשון התשע"ט / 07.11.2018 12:20
מחבל שדקר צעיר חרדי שהיה בדרכו לכותל המערבי בליל שבועות לפני כשלוש וחצי שנים, יאלץ לשלם לנדקר פיצויים על סך 60 אלף שקלים • עו”ד מנשה יאדו מחוננו, שייצג את התובע: “לא לפחד, אלא להיפרע מהמחבלים כל מה שרק ניתן”

צעיר חרדי שנדקר בגבו על ידי מחבל בעיר העתיקה בירושלים לפני כשלוש שנים, תבע את המחבל תביעה אישית וזכה. המחבל יאלץ לפצותו בסך של 60 אלף שקלים.

הפיגוע אירע לפני כשלוש וחצי שנים, עת הלך הצעיר – אז  בן 16 – יחד עם חבריו דרך השוק המוסלמי בעיר העתיקה, בדרכם לכותל המערבי בליל שבועות.

בשעה 2:30 בלילה, רדף אחריהם המחבל ג’ון קאקיש כשבידו סכין עם להב באורך של כ-30 ס”מ, אותה קנה מוקדם יותר. המחבל דקר את הצעיר בגבו, וכן פגע בבחורים נוספים.

הנדקר וחברו פונו לבית חולים, שם נזקק התובע לנקז בחזה.

המחבל לא הואשם בניסיון לרצח, אלא הורשע בגרימת חבלה בכוונה מחמירה בלבד, ונגזרו עליו תשע שנות מאסר. בעקבות כך, החליט הצעיר לתבוע באופן אישי את המחבל, ובמסגרת הסדר עם המחבל זכה בפיצויים על סך 60 אלף שקלים.

עו”ד מנשה יאדו מארגון חוננו, שמסייעים לנדקר ומשפחתו ואשר הגישו את התביעה: “לדיון הראשון הגעתי עם חשש שמא המחבל הדוקר או קרוביו יסמנו אותי, לדיון האחרון הגעתי והדוקר ‘הגיבור’ חתם כמו ‘טטלה’ ליד אבא שלו על הסדר שהוא משלם לנדקר 60,000 שקלים. כך צריך לעבוד, לא להתפחד אלא להיפרע מהמחבלים כל מה שרק ניתן”.