מה עד המדינה ב’תיק 4000′ מציע לכולם, והאם הוא עדיין תומך ביבי?

שלמה פילבר מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שהפך לעד מדינה בפרשה 4000, עומד מאחורי הטענה שהחלטותיו היו מקצועיות - וממשיך לתמוך פוליטית בנתניהו • מצהיר: "אמרתי תמיד את האמת - גם לפני המעצר, לתקשורת, וגם במשטרה"
חיים טוויל
כ"ט חשון התשע"ט / 06.11.2018 22:42

שלמה (מומו) פילבר, מנכ”ל משרד התקשורת לשעבר,  התייחס הערב (שלישי) לראשונה, בראיון שהעניק למהדורה המרכזית של חברת ‘החדשות’, לחקירת ראש הממשלה – במסגרתה הפך לעד מדינה.

פילבר, שחזר להיות מנהל קמפיינים ובשבוע שעבר הריץ בהצלחה שורה של מועמדים בבחירות המקומיות, ביקש שינהגו כלפיו על פי האמרה “אל תדון אדם עד שתגיע למקומו”, ובייחס לפרשה במסגרתה נחקר תחילה ואחר כך הפך לעד מדינה אמר: “רב הנסתר על הגלוי, אני מציע לכולם לחכות לסוף”.

בראיון עומת פילבר עם אמירותיו בכנסת ובתקשורת, לפיהן כל החלטותיו בתפקידו במשרד התקשורת התקבלו רק ממניעים מקצועיים.

פילבר הצהיר בתגובה כי מעולם לא שיקר בנושאים אלו.

“מי שמכיר אותי 30 שנה יודע שאני לא פוחד להגיד את האמת”, אמר, “אמרתי את האמת בוועדות הכנסת, בראיונות לתקשורת – וגם למשטרה”.

פילבר, שליווה את ראש הממשלה נתניהו שנים ארוכות עד חתימת הסכם עד המדינה, אולם כעת נחשב מוקצה במשרדו, הוסיף כי תמיכתו בנתניהו לא השתנתה בעקבות מעורבותו בפרשה.

“העמדות והדעות הפוליטיות שלי לא השתנו כהוא זה”, הדגיש בריאיון.

לדברי פילבר, “אף בן אדם שפגשתי בחצי השנה האחרונה לא עיקם פרצוף, לא הפנה לי עורף, לא התנהג אליי לא יפה – אני מודה לכולם על הפרגון, וכנראה שהמוניטין שבניתי לעצמי ב-30 השנים האחרונות עושה את שלו”.

יחד עם שותפו, צוריאל שרון, הצליח פילבר להוביל מספר מועמדים לראשות עיריות – בהן חיפה, ראשון לציון ונהריה – תוך שימוש בפלטפורמות דיגיטל בלבד, וללא דוברים כלל.

לדבריו, לאיש מהם לא הפריע שמדובר בעד מדינה: “מילה וחצי, וכולם באו אליי”.

לדבריו, בניגוד לפרסומים, נתניהו לא נקם במועמדים שהסתייעו בשירותיו המקצועיים במערכת הבחירות האחרונה: “למי שטוען את זה יש מודיעין רע מאוד”.

פילבר חתם על הסכם עד מדינה בתיק בפברואר האחרון, לאחר שפילבר מסר לחוקרים עדות מפורטת על חלקו ועל חלקם של ראש הממשלה ויתר החשודים בתיק 4000.

במסגרת ההסכם, לא צפוי פילבר לרצות מאסר בפועל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות