שקד: זילבר לא תייצג אותנו בכנסת • רגב: “להדיח אותה!”

שקד הטילה סנקציה חסרת תקדים על היועצת המשפטית שמתחה ביקורת חריפה על חוק הנאמנות בתרבות • שקד למנדלבליט: "אין מנוס מלקבוע כי תפיסתה הפוליטית של זילבר צריכה למצוא את ביטויה בריצה לתפקיד פוליטי במפלגה" • מירי רגב: "היא חורגת מסמכותה"
אריה ריבקינד
כ"ח חשון התשע"ט / 06.11.2018 19:29

שרת המשפטים איילת שקד שיגרה הערב (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה מכתב חריף בו היא אוסרת על המשנה ליועמ”ש דינה זילבר לייצג את עמדת הממשלה וגופי הממשלה השונים בפני ועדות הכנסת.

הרקע למכתב החריף הן הופעותיה של דינה זילבר אתמול והיום בועדות הכנסת, במהלכן הביעה התנגדות להצעות חוק ממשלתיות המקודמות מטעם משרד המשפטים – חוק היועמ”שים, ומטעם משרד התרבות והספורט – חוק הנאמנות בתרבות.

במכתבה מציינת שקד כי שני הנאומים שנשאה זילבר, אתמול והיום, מהווים עבירה משמעתית על פי תקנון שירות המדינה, והיא דורשת ממנדלבליט לפעול בעניין.

“ניכר ממעשיה החוזרים ונשנים של זילבר שאין היא מבקשת לפעול על פי הנחיות התקשי”ר, הנחיות היועץ המשפטי לממשלה (או כל כלל בסיסי אחר של מנהל תקין המובן מאליו לכל גם מבלי שיועלה על הכתב). ניכר גם כי אין היא מבקשת לפעול כיועצת משפטית באופן מקצועי וישר”, מציינת שקד במכתבה.

שקד הוסיפה: “אין מנוס מלקבוע כי תפיסתה הפוליטית של זילבר צריכה למצוא את ביטויה בריצה לתפקיד פוליטי במסגרת מפלגה ממפלגות הכנסת”.

לאור כל זאת קובעת שקד: “החל מהיום סיימה הגברת דינה זילבר לייצג את עמדתי, עמדת משרדי או עמדת הממשלה, בממשלה, בוועדה מוועדותיה, או בוועדה מוועדות הכנסת”.

שקד מוסיפה ומבהירה: “היא אינה רשאית להגיע לממשלה או לכנסת כנציגת המשרד, ובכל דיון בו מבקשת הממשלה או הכנסת לקבל את עמדת משרד המשפטים בנוגע לתחומי הביטחון, דיני אוכלוסין, המשפט המנהלי, עבודת הממשלה, תמיכות, הנצחה, ביקורת שיפוטית, תרבות, מכרזים, סדרי דיון בבג”צ, שלטון מקומי, חקלאות וטוהר המידות (או כל עניין אחר עליו הייתה מופקדת זילבר עד היום) אבקש לתאם עם לשכתי הגעת נציג אחר אשר יציג את עמדת הממשלה”.

“בנוסף לצעדים בהם נקטתי אבקשך לבחון מצדך את מעשיה של זילבר לאור כלליו של התקשי”ר, תקנון הממשלה והנחיות היועץ המשפטי לממשלה. אמתין עד לקבלת המלצותיך”, חותמת שקד את המכתב.

לאחר ההודעה של שקד, הבהיר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי התבטאותה של המשנה שלו, דינה זילבר, לא הייתה על דעתו והייתה בניגוד למה שסיכם עמה. כך פורסם ב’כאן’. לפי הדיווח, מנדלבליט נזף בזילבר על התבטאות קודמת שלה והוא צפוי לעשות כן גם כעת.

שרת התרבות מירי רגב התייצבה לצד שקד וקראה להדחת זילבר מתפקידה: “זו לא הפעם הראשונה שהיא מביאה את האג’נדה האישית שלה אשר מנוגדת לעמדת הממשלה. היא חורגת מסמכותה ויש להדיח אותה מתפקידה”.

זילבר, שדבריה, כאמור, עוררו את הסערה, אמרה בכנסת על חוק הנאמנות בתרבות: “תרבות היא דמיון חופשי ויופי וריבוי קולות ואומץ והתרסה וכנות וביטוי שאיננו מתחנף, שאינו מתאים את עצמו למבחני התאמה שלטוניים”.

היא ציינה: “אנחנו משתנים והארץ שינתה את פניה. הימים מביאים לא רק חוקים חדשים אלא מילים חדשות – נאמנות, משילות ועוד”.

זילבר המשיכה: “שיח חברתי ופוצע – האם יש מי שנאמן ויש גם מי שבוגד. הבו לנו עם ממושמע ומחונך שחשיבותו אחידה. מגילת העצמאות קוראת להיות עם חופשי בארצנו בכול ובעיקר בתרבות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תמונה של איילת שקד
    07/11/2018 02:10
    ירושלמית
  1. מדוע לשים כזו תמונה גדולה שלה לכתבה זו שהיתה ראשית
    אינני מזלזלת בה אך בכל זאת ….