הפילוג ב’וינרוט’: המחלוקת בין עו”ד עמית חדד לבנים תיפתר בגישור?

חיים טוויל
|
כ"ח חשון התשע"ט / 06.11.2018 16:54
בין עו”ד עמית חדד ושותפיו שפרשו, לבין משרד י’ וינרוט ושות’ – התגלעה מחלוקת כספית ואמוציונלית • הצדדים כבר נערכים לקרב, אבל מנסים להגיע לפתרונות מוסכמים באמצעות מגשר

הנטישה לא צפויה לעבור בשקט?  עורכי הדין במשרד י’ וינרוט ושות’, בהם שלושת בניו, ד”ר יחיאל וינרוט, דובי וינרוט וזאב וינרוט, שכרו את שירותיו של עו”ד בעז בן-צור, בעצמו יוצא משרד וינרוט, כדי שייעץ להם כיצד לפעול משפטית ביחס לעזיבת עו”ד עמית חדד, פרקליטו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שעזב את המשרד עם עוד חמישה עורכי דין מהפירמה ופתח משרד עצמאי. כך מדווח היום (שלישי) חן מענית ב’גלובס’.

מהעבר השני כבר הספיקו חדד ואנשיו להתייעץ עם כמה משרדי עורכי דין.

לפי הדיווח ב’גלובס’, בשעות הערב של יום ראשון, נערכה פגישה בין עו”ד עמית חדד ועו”ד אריאל רוט – שני הבכירים מהפורשים – לבין שלושת בניו של יעקב וינרוט, בניסיון ליישב את המחלוקות, אלא שהניסיון לא צלח בינתיים.

עוד קודם לכן נערכה פגישה בין עורכי הדין המעורבים, ובהם בן-צור, שבמהלכה הוסכם כי הסכסוך בין הצדדים ייושב בדרך של גישור. זאת, בניסיון להגיע לפתרונות מוסכמים במחלוקות באופן חשאי והרחק מהעין הציבורית.

המחלוקת הכספית והאמוציונלית בין אנשי משרד וינרוט, בהם שלושת בניו של יעקב וינרוט ז”ל, לבין חדד, רוט ואנשיהם שעזבו את הפירמה, היא סביב כמה נושאים.

לפי ‘גלובס’, אנשי משרד וינרוט סבורים כי עו”ד חדד מסתמך בצורה מוגזמת על המוניטין של המשרד, והם לא רואים בעין יפה את מה שגורמים המקורבים אליהם מכנים: “הניסיון של עמית לצייר את עצמו כ’בן האובד’ של יעקב וינרוט וממשיך דרכו”.

בנוסף, אנשי וינרוט לא רואים בעין יפה את כמות הלקוחות של משרד וינרוט שצפויים ללכת אחרי חדד.

גורם המקורב למשרד אמר ל’גלובס’, כי היה ברור לכולם שחדד ירצה לצאת בשלב מסוים לדרך עצמאית. לדבריו, מה שמקשה על בני משפחת וינרוט, אבל גם על חדד ואנשיו, הוא העיתוי הרגיש שבו התרחש הפיצול – שלושה שבועות בלבד אחרי פטירתו של  יעקב וינרוט ז”ל.

כך או כך, שני הצדדים רוצים לסיים את המחלוקות, והם כבר עושים ניסיונות לאתר מגשר בכיר ומתאים שיוכל להביא לסיום המחלוקות ביניהם בדרך מוסכמת וטובה.

משרד ד”ר י וינרוט ושות’ ומשרד חדד רוט ושות’ מסרו בתגובה: “התיאור רחוק מאוד מהמציאות ויצא מכל פרופורציה. המשרדים פועלים בשיתוף-פעולה ובהידברות”.