אחרי 56 שנים: אותרה גופת הטייס יקיר נווה לייפר ז”ל שהתרסק בכנרת

לאחר עשרות שנים של חיפושים אותרו בכנרת שרידי גופתו של טייס חיל האוויר יקיר מרדכי נווה לייפר ז"ל, שנחשב חלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע
יוני גרין
כ"ח חשון התשע"ט / 06.11.2018 16:02

ראש אגף כוח האדם, אלוף מוטי אלמוז, הכריז היום (שלישי) על איתור שרידי גופתו של טייס חיל האוויר, סגן יקיר מרדכי נווה לייפר ז״ל – לאחר 56 שנים בהן נחשב חלל צה״ל שמקום קבורתו לא נודע.

לפני כ-10 ימים, ביום חמישי ה-25 באוקטובר 2018, במסגרת מבצע לאיתורו, התגלו שרידי גופתו בין שברי המטוס בכנרת והם הועברו למכון לרפואה משפטית.

שרידיו של יקיר ז״ל נמצאו במהלך מבצע לאיתורו בכנרת, בהובלת חיל האוויר ובשיתוף עם אגף כוח האדם, ענף לאיתור נעדרים ויחידות נוספות.

נווה ז״ל שירת כטייס ומדריך טיסה בחיל האוויר.

בשנת 1962, במסגרת טיסת הדרכה, התרסקו בכנרת מרדכי נווה ז”ל, שהיה מדריך בבית הספר לטיסה, ופרח טיס סמל עודד קוטון ז״ל. קוטון אותר כשנה לאחר התאונה, אולם נווה לא נמצא.

קוטון הובא למנוחות בקיבוץ דפנה שבגליל העליון. מצבה לזכרו של מרדכי נווה ז”ל הוקמה בחלקת הנעדרים בבית הקברות הצבאי שבהר הרצל בירושלים.

ב-16 באוקטובר 2018, החל מבצע החיפושים ה-12 אחר יקיר בכנרת.

חיל האוויר ביצע את החיפושים בעזרת טכנולוגיות חדישות ומתקדמות של חברה שנבחרה על-ידי משרד הביטחון לספק את הציוד הימי הנדרש לשאיבה מקרקעית הכנרת באתר התאונה.

בהודעת דובר צה”ל נאמר: ”לאורך השנים חיל האוויר נמצא בקשר רציף עם המשפחה השכולה ועדכן אותה בכל שלבי המבצע. מאמץ זה הינו חלק ממחויבות ערכית ומוסרית של צה״ל באיתורם של כלל הנעדרים והשבויים, וכלל חללי צה״ל שמקום קבורתם אינו נודע”.

הלווייתו של סגן יקיר נווה ז”ל, תערך בעוד שבוע –  ה’ בכסלו תשע”ט, בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בקרית שאול.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות