הרשויות בארה”ב: התפרצות החצבת אצל החרדים – בגלל ישראל

בסוף השבוע אובחנו בקהילות החרדיות בברוקלין 11 מקרי חצבת חדשים • באזור מונסי התגלו עד כה כ-50 מקרים • מחלקת הבריאות בניו יורק: החולים הראשונים - ילדים שנדבקו בביקור בישראל • ואיך הקהילות מתמודדות עם המחלה? • משרד הבריאות בארץ: מספר החולים עלה ל-1,401
נתן פרל
כ"ח חשון התשע"ט / 06.11.2018 13:41

כלי התקשורת בארה”ב מדווחים בימים האחרונים על עלייה יוצאת דופן במספר חולי החצבת בקהילות חרדיות בניו יורק וניו ג’רזי. כך דיווח בצהרים (שלישי) ב’הארץ’.

בסוף השבוע האחרון אובחנו בקהילות החסידיות בוויליאמסבורג ובורו פארק 11 מקרי חצבת חדשים אצל פעוטות וילדים, בגילאי שבעה חודשים עד ארבע שנים. החולים החדשים הגדילו את מניין מקרי החצבת באותן שכונות ל-17.

לפי הדיווחים, יש קשר בין התפרצות המחלה בברוקלין לריבוי במקרי החצבת בישראל.

על פי דיווח באתר JTA, במחלקת הבריאות של ניו יורק טוענים התפרצות המחלה בשכונות החרדיות מיוחסת למי שלא חוסנו נגד חצבת, נדבקו בעקבות ביקורים בישראל, והדביקו אחרים.  לפי הדיווח, שלושת החולים הראשונים שאובחנו במדינה – הם ילדים שנדבקו במהלך ביקור בישראל.

ב’הארץ’ דווח, כי התפרצות המחלה מעוררת דאגה בקרב הרשויות בארה”ב, מנהיגי הקהילות החרדיות וההורים, בשל שיעורי ההתחסנות הנמוכים באופן יחסי בשכונות החרדיות – ולכן, כדי להתמודד עם ההתפרצות, בחלק מהקהילות נקטו חרם נגד מתנגדי חיסונים ואסרו על מי שאינו מחוסן להגיע לבתי הכנסת או לבתי הספר.

מחלקת הבריאות של ניו יורק הזהירה מפני התפרצות של חצבת בשכונות החרדיות של ברוקלין, וקראה להורים לחסן את ילדיהם.

“הורים המתנגדים לחיסונים לחצבת ולכל המחלות האחרות לא רק מעמידים את הילדים שלהם בסיכון, אלא מסכנים ילדים אחרים ומשפחות”, הסביר מארק לוין ממחלקת הבריאות של ניו יורק.

לפי דיווח באתר ‘ישיבה וורלד’, גם בקהילות החרדיות באיזור מונסי התגלו 50 מקרי חצבת, בהם שני ילדים שהיו באשפוז.

בבית הספר לבנות של ‘ויז’ניץ מונסי’ הוחלט כי תלמידות שאינן מחוסנות לא יוכלו להגיע לבית הספר ב-21 הימים קרובים.

עוד דווח, כי גם בבתי הספר בניו-סקוור, ילדים שלא חוסנו או תינוקות שטרם הגיעו לגיל קבלת החיסון יישארו בבית למשך 21 ימים.

בחלק מבתי הכנסת הודיעו למתפללים כי מי שלא יחוסן, לא יוכל להיכנס.

לפי הדיווח, בימים האחרונים ניתנו כאלפיים מנות חיסון בקהילות החרדיות באיזור מונסי.

גם בעיר לייקווד שבניו ג’רזי אובחנו עד כה לפחות ארבעה מקרי חצבת. בעקבות זאת חוסנו בימים האחרונים מאות ילדים. גם בלייקווד הודיעו לפחות ששה בתי ספר וששה בתי כנסת כי יאסרו על כניסת תלמידים ומתפללים שאינם מחוסנים.

בורו פארק

שכונת בורו פארק. צילום: Nati Shohat/Flash 90

לפי ‘הארץ’, הדיווחים בארה”ב מדגישים את מקרה המוות של הפעוטה בת השנה וחצי משכונת מאה שערים בירושלים בשבוע שעבר, ואת הנתונים שפורסמו באחרונה בישראל, המצביעים על שיעורי ההתחסנות הנמוכים בשכונות החרדיות בבירה.

בתוך כך, משרד הבריאות מדווח כי מספר מקרי ההדבקה עלה ל-1,401 איש לפחות. בירושלים אותרו 838 מקרים, בפתח תקווה 89, ברחובות 17 ובמקומות נוספים בישראל.

“בשל יעילות החיסון המוגבלת בגיל הזה, והצורך לחזור על החיסון בגיל שנה, התקבלה ההחלטה שלא להוריד את גיל החיסון ולהשאירו כפי שהוא בגיל שנה בכל רחבי הארץ, זאת למעט מוקדי התפרצות ספציפיים שייקבעו בהתאם לשיקול הדעת של רופאי המחוזות במשרד הבריאות”, נמסר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות