המועצת של אגו”י: ‘גוש חרדי’ ינהל המו”מ עם עליזה בלוך בבית שמש

מזכיר המועצת של אגו"י העביר את הכרעת האדמו"רים: ללכת באחדות עם כל הסיעות למו"מ משותף גורם חרדי בכיר לחרדים 10: "הולכים יחד למו"מ מול עליזה בלוך - ולא נסתפק בפירורים"
אריה ריבקינד
כ"ח חשון התשע"ט / 06.11.2018 01:22

מזכיר מועצת גדולי התורה של ‘אגודת ישראל’, הרב יעקב ולצר, העביר הערב (שני) לחברי סיעת יהדות התורה בבית שמש את הכרעת האדמו״רים, לפיה יש לעשות הכל על מנת ליצור גוש חרדי משותף עם יתר  המפלגות החרדיות בבית שמש, שינהל באחדות את המו”מ הקואליציוני עם ראש העיר עליזה בלוך.

הגוש ירכיב גם את ש”ס, סיעת ‘הפלג הירושלמי’, ונציג חב”ד.

על פי התכנית, הגוש החרדי יציג את כל הדרישות של כל הסיעות, כדרישה אחת משותפת.

גורם חרדי בכיר בבית שמש אומר הערב לחרדים 10: “היו דיבורים שהחסידים סגרו מראש עם עליזה בלוך. גם אם כן, ההחלטה הערב של ‘המועצת’ טורפת להם את הקלפים – והם מחויבים לגוש החרדי”.

לדבריו, “יש חתימה משותפת של אגו”י, ‘דגל’ וש”ס ללכת יחד למו”מ מול עליזה בלוך – ולא להסתפק בפירורים. מה שקצת שיבש את ההסכם הייתה העובדה שמשה אבוטבול סירב לפנות את כיסאו לטובת מועמד אגו”י – כיסא אותו קיבל מיהדות התורה במהלך הדרמה של ליל הגשת הרשימות. עתה נראה שבכל זאת יוצאים יחד לדרך”.

כפי שדווח בחרדים 10, אתמול הורה נשיא מועצת החכמים של ש”ס, חכם שלום כהן, לראש עיריית בית שמש היוצא משה אבוטבול לעמוד בראש צוות המשא ומתן של הגו”ש החרדי בעיר בית שמש, מול ראש העיר הנבחרת –  ואסר עליו להתפטר מחברותו במועצת העיר, עד להשלמת משימה זו.

ההחלטה באה מאחר ואבוטבול – שכבר הכריז על פרישה מהפוליטיקה העירונית – הוא גורם שיכול לגבש חזית אחידה של כל הסיעות, משום שהוא נהנה מאמון של כל הנציגים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דבר ראשון צריך לדאוג שלא יהיה תחום מושב
    06/11/2018 19:32
    חיים
  1. לאחר אבוטבול אין כל מחויבות חרדית לרמה ה לחילונים, וגם חובה לקבל הקצאות נורמליות לקהילות בבר אילן.
    לא משנה הסגנים וכו, צריכים את כל הוועדות החשובות.
    בקיצור- אנחנו ננהל את העיר החדשה ואת הציבור החרדי, והם ינהלו את העיר הישנה.
    אה, כן, את שפע יש להשאיר לעליזה כדי שתוכל לנקות את העיר….