“כשר אבל מסריח” • ועדת הפנים דנה: היו זיופים בבחירות בבני ברק?

"החלטת מזכיר ועדת הבחירות בבני ברק להודיע על ספירת קולות המעטפות הכפולות במייל בלבד, 20 דקות לפני הספירה – כשר אבל מסריח • אני מציע שייבדק אם האלימות שפרצה בעת הספירה השפיעה על הספירה" • יעקב אשר: "שיבדקו אי סדרים בכל הארץ. הדיון על ב"ב מיותר"
אריה ריבקינד
כ"ז חשון התשע"ט / 05.11.2018 17:14

בוועדת הפנים של הכנסת התקיים היום (שני) דיון על חשדות לזיופים בבחירות למועצת העיר בבני ברק.

יו”ר הוועדה, ח”כ יואב קיש, אמר בתום הדיון: “אני מפריד בין שני אירועים שהיו במהלך ספירת קולות המעטפות הכפולות בבני ברק. מזכיר הוועדה אברהם טננבוים כנראה נהג לפי חוק כשבחר להודיע על ספירת הקולות, 20 דקות לפני הספירה – באמצעות מייל בלבד, ולא בטלפון. זה כשר אבל מסריח.

“האלימות שהתפרצה בעת הספירה – ברור שכולם מגנים אותה. אני לא יודע אם האלימות והמהומה שנוצרה סביבה פגעו בספירה. משרד הפנים טוען שזה לא השפיע. אני לא הייתי שם ואין לי מושג ואני גם לא יכול לבדוק. אני מציע שהנושא ייבדק”.

בפני הוועדה הועלו טענות נציגי הליכוד בעיר על כך שהם לא הוזמנו לספירת קולות המעטפות הכפולות, ולאחר שנודע להם על כך והגיעו, הותקפו אנשיהם במכות. לדבריהם, אחד סובל מסדק בכתף ולשני נשברו שתי אצבעות.

יו”ר ועדת הפנים ח”כ יואב קיש ביקש לברר את העובדות.

יחיאל מלכה, מנהל ועדת הבחירות בני ברק: “בשמונה בערב חיים סרצ’וק – נציג הליכוד – התקשר אלי שהוא מבין שיש ספירת קולות. אמרתי לו שאנחנו עדיין בהליך המיון ואני יודע שזומנתם. ועדת הבחירות ממנה מישהו מטעמה שיהיה מזכיר הוועדה. אין לנו צד בעניין. אני יודע שנשלח מייל”.

יו”ר הוועדה ח”כ יואב קיש: “אתה לא הזמנת אישית את חברי ועדת המשנה של הקלפי?”

יחיאל מלכה: “לראיה – כל מי שזומן במייל הגיע”.

היו”ר קיש: “מי שעשה את שיחות הטלפון זה לא אתה?”

מלכה: “אני ביקשתי שיזמנו אותם”.

היו”ר קיש: “אמרת לאברהם טננבוים שיודיע לכולם שבחמש וחצי יש ספירה? אתם אומרים בוודאות שטלפונים לא היו לאף אחד?”

יעקב וידר, חבר מועצת העיר ב”ב: “אני הזהרתי שמר טננבוים לא ניטרלי בעליל. הוא מוטה לחלוטין. הזהרתי את יחיאל”.

יחיאל מלכה: “בחמש ושבע דקות נשלח לכולם מייל”.

יו”ר הוועדה קיש: “כולם קיבלו הודעה במייל להתייצב תוך 20 דקות?”

מלכה: “נאמר להם ערב לפני כן להיות מוכנים”.

כרמית פנטון, ממונת מחוז תל אביב במשרד הפנים: “ועדת הבחירות מורכבת מנציגי כל הסיעות, והם בוחרים את המזכיר. למנהל הבחירות אין סיי בעניין”.

יעקב וידר: “יש פה מלחמה על האמת. אמר לי חבר מועצה: זה תמיד קורה פה. לא מקובל עלי. לא במשמרת שלי. לא אמורים לקרות דברים כאלה. בני ברק היא לא מחוץ לחוק וצריך להתנהל בה כמו בכל ערי ישראל. אין לי שום אמון בעסקני העירייה. מזכיר העירייה שלח תנועות מגונות כשאנו הגשנו את רשימת הליכוד. צר לי שראשי העירייה לא באו להשיב תשובות. אין לי אמון בתוצאות הבחירות”.

כרמית פנטון, משרד הפנים: “אני מבקשת להפריד: יחיאל ניהל מערכת בחירות מאד מסודרת, כולל ספירת קולות החיילים. אירוע האלימות טופל מידית על ידו באמצעות טלפון למשטרה. זה לא השפיע על הספירה”.

ח”כ יעקב אשר הציע  להקים ועדת משנה של ועדת הפנים שתבדוק אי סדרים בספירת הקולות בכל הערים בארץ ולא רק בב”ב.

בדיון בוועדה הוא אמר: “אני מכיר את אברהם טננבאום שנים רבות מאד, במשך 30 שנה הוא מכהן כמזכיר ועדת הבחירות ולא נפל רבב בהתנהלותו וכך גם שמענו היום מנציגי משרד הפנים. הדיון המיוחד על ב”ב מיותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות