ליאון התחייב לרבנים חרדים? • הבית היהודי: לא דובר כלל

האם המועמד משה ליאון התחייב למנות את הרבנים דוד יוסף מש”ס ומשה חיים לאו מ'דגל התורה' לרבנים הראשיים? • 'ידיעות': ליאון לא הכחיש בשיחה עם הבית היהודי שאכן נסגר 'דיל' • הבית היהודי: "הנושא לא נדון, לא דובר ולא הוזכר כלל בשיחת חגית משה ומשה ליאון. הדיווח פייק ניוז"
אריה ריבקינד
כ"ז חשון התשע"ט / 05.11.2018 11:52

האם המועמד לראשות העיר ירושלים, משה ליאון רקם ‘דיל’ על זהות הרבנים הראשיים שייבחרו בבירה?

לפי דיווח ב-ynet ו’ידיעות אחרונות’, הרב הספרדי אותו מבקשים למנות בש”ס הוא הגר”ד יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף ואחיו של הראשל”צ הגר”י יוסף, בעוד גורמים ב’דגל התורה’ מנסים לקדם את מינויו של הרב משה חיים לאו, בנו של הרב הראשי לשעבר ישראל מאיר לאו, ואחיו של הרב הראשי הגר”ד לאו, אשר התמודד בעבר על כס הרבנות הראשית בעיר.

לראש העיר יש זכות וטו על זהותם של חברי המועצה הבוחרת ומשום כך השפעתו רבה על זהות הרבנים שייבחרו.

כהונתו של הגר”א  שטרן צפויה להסתיים בעוד כשנתיים. כהונתו של הגר”ש עמאר צפויה להסתיים בעוד כארבע שנים. אך ההערכה היא שהדיון על מינוי שני הרבנים ייעשה במרוכז.

אתמול אחר הצהרים (ראשון) התקיימה פגישה בין יו”ר סיעת הבית היהודי בעיר, חגית משה, לבין משה ליאון.

על פי גורמים בפוליטיקה הירושלמית, שצוטטו בעיתון, ליאון לא הכחיש בשיחה עם הבית היהודי שאכן נסגר ‘דיל’ על זהות הרב האשכנזי.

על פי הדיווח, יו”ר סיעת הבית היהודי בעיר הבהירה לו, וגם למתמודד עופר ברקוביץ’, כי “הבית היהודי בירושלים רואה חשיבות עליונה במינוי רב ציוני-דתי. מבחינתנו זה חמור אם ימונו שני רבנים חרדים בעיר”. במשא ומתן שמנהלים בציונות הדתית מול שני המועמדים מדגישים כי אחת מדרישותיהם נוגעת לחשיבות מינוי הרב הציוני-דתי.

ממטה משה ליאון נמסר בתגובה לידיעות אחרונות: “איננו מכירים את הדברים, אך הנטען בהם אינו אמת ואין לו כל יסוד במציאות”.

עופר ברקוביץ’ אמר בתגובה לידיעות אחרונות: “תנועת ‘התעוררות’ ואני פעלנו בקדנציה האחרונה וקידמנו את בחירת הרב אריה שטרן כרב ראשי לירושלים. כראש עירייה המחויב לאופיה הציוני של העיר אני מתכוון לפעול לבחירת רבנים ראשיים ציוניים לעיר”.

יו”ר סיעת הבית היהודי בעיריית ירושלים, חגית משה, התייחסה הבוקר לפרסומים אודות המו”מ בסוגיית זהות רבני העיר ירושלים.

“הפרסום הבוקר לפיו סוגיית נושא הרבנים הראשיים לירושלים נדון בפגישת משה ליאון וראש סיעת הבית היהודי, חגית משה, הינו פייק ניוז לחלוטין”, נאמר בהודעת המטה.

“הנושא לא נדון, לא דובר ולא הוזכר כלל בשיחת חגית משה ומשה ליאון”, ציינו במטה. “מובן מאליו שנושא זה, כמו מכלול הנושאים הנוגעים לציונות הדתית בירושלים, ידונו בשיחות הבאות”.

בסיעה הדגישו עוד: “לא נאפשר להפוך את המאבק על קולות הציונות הדתית בירושלים, למלחמת פייק ניוז בין המטות השונים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות