מונטג: “הם בגדו” • שלו”א: מה עשית כשאבוטבול התבוסס בדמו?

הנציג הבכיר של 'דגל התורה' בבית שמש תקף את שלומי אמונים בחריפות ואחר כך התנצל: "הופצה הודעה ששלחתי מתוך סערת רגשות" • חכם שלום כהן אסר על משה אבוטבול להתפטר והורה לו לעמוד בראש צוות המו"מ לגיבוש הקואליציה בבית שמש, מול ראשת העיר הנבחרת עליזה בלוך
אריה ריבקינד
כ"ז חשון התשע"ט / 05.11.2018 02:02

אווירה ערוכה בבית שמש: הערב (ראשון) יצא בכיר ב’דגל התורה’ בעיר, משה מונטג, במתקפה נגד ראשי סיעת ‘שלומי אמונים’ בעיר והאשים אותם בבגידה בציבור החרדי.

הסיעות החרדיות בבית שמש מנסות לגבש לקראת המו”מ הקואליציוני גוש חרדי הכולל את כל 13 הנציגים החרדים שנבחרו למועצת העיר, כולל נציג חב”ד שנבחר ברשימת הבית היהודי ונציג ‘הפלג הירושלמי’.

אולם, בין הסיעות שורר חוסר אמון, כאשר כל סיעה חושדת בחברתה כי היא כבר מקיימת מגעים עם נציגיה של ראש העיר הנבחרת, עליזה בלוך.

לטענת מונטג, ‘שלומי אמונים’ סגרו ‘דיל’ עוד במהלך מערכת הבחירות עם עליזה בלוך על תמיכה שקטה בה, תמורת ‘תופינים’ בקואליציה שלה.

״זה בדוק. שלומי אמונים בגדו במהלך הבחירות”, כתב מונטג בקבוצה פנימית. “הם נמצאים כעת בריצת אמוק, להמשיך את הבגידה בציבור החרדי ומנסים להיכנס לקואליציה העיקר להציל את עורם. נעמוד מולם כאופוזיציה לוחמת בכל דבר שינסו להעביר”.

משלומי אמונים נמסר בתגובה: “כשאבוטבול התבוסס בדמו בעת שרשימתו נפסלה, התעסק מונטג עם הירושה והטיל גורל עם חברו מי יהיה ראש העיר הבא, באותה שעה נציגי אגו”י עסקו בלהציל את אבוטבול והכתירו אותו כמועמד מטעם ג’ לראשות העיר”.

עוד נמסר מ’שלומי אמונים’:”מונטג מביע עם קולו את הכאב על איבוד תיק תכנון ובניה של העיריה, כידוע, חז”ל אומרים “כל הפוסל במומו פוסל”.

מאוחר יותר כתב מונטג בקבוצה: “לפני כשעה הופצה הודעה שאני שלחתי מתוך סערת רגשות לקבוצה פנימית. אני רוצה להתנצל בפני חברי משלומי אמונים, ולבקש את סליחתם אם נפגעו מההודעה. אני מקווה שהודעה זו תופץ כמו קודמתה…”

משה אבוטבול, חכם שלום

משה אבוטבול אצל חכם שלום, הערב. צילום: באדיבות המצלם

במקביל, הערב הורה נשיא מועצת החכמים של ש”ס, חכם שלום כהן, לראש עיריית בית שמש היוצא משה אבוטבול לעמוד בראש צוות המשא ומתן לגיבוש הקואליציה בעיר בית שמש, מול ראשת העיר הנבחרת עליזה בלוך – ואסר עליו להתפטר מחברותו במועצת העיר, עד להשלמת משימה זו.

ההחלטה באה מאחר ואבוטבול – שכבר הכריז על פרישה מהפוליטיקה העירונית – הוא גורם שיכול לגבש חזית אחידה של כל הסיעות, משום שהוא נהנה מאמון של כל הנציגים.

גורמים פוליטיים בעיר מעריכים גם, כי במידה ואבוטבול יתפטר, יכנס במקומו אברהם פרנקל, הנציג השני של ‘שלומי אמונים’ ברשימת יהדות התורה. בש”ס מבקשים, לפי שעה, למנוע מ’שלומי אמונים’ את ההישג.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות