ראש העיר הנבחר של טבריה: “כיום החרדים 22% – אסור שיגיעו ל-30%”

אריה ריבקינד
|
כ"ו חשון התשע"ט / 04.11.2018 14:43
רון קובי, ראש העיר הנבחר של טבריה, בגלי צה”ל: “אני רוצה שהחרדים ימשיכו להתפתח – מחוץ לטבריה” • מוזס: “דבריך הם בושה. טבריה היתה חרדית עוד לפני שנולדת!”

רון קובי, ראש העיר הנבחר של טבריה, גילה בשיחה שקיים היום (ראשון) עם העיתונאי רינו צרור בתחנת הרדיו ‘גלי צה”ל’ מה תקוותו באשר לעירו – והצליח לזעזע בשידור חי.

“בכל נקודה שאוכל לעצור את הבנייה לחרדים אעשה את זה. אני רוצה שהחרדים ימשיכו להתפתח – מחוץ לטבריה. טבריה לא יכולה לעבור את רף ה-30% חרדים. אני רוצה את טבריה כפי שהיא עכשיו – 22% חרדים”, אמר קובי בראיון.

על הטענות שהוא נשמע ‘אנטי-חרדי’ – הבהיר קובי: “אני לא חס וחלילה הולך נגד החרדים, שלא יהיה למישהו טענה או טוענה. זה היה קמפיין נגטיבי נגדי מהרחוב החרדי שאני נגד החרדים. אבל הקמפיין היה נגד ההתחרדות של טבריה מבחוץ ונגד השחיתות”.

קובי הוסיף: “נהפוך את טבריה לעיר מזמינה, עיר תיירות מובילה בכל הארץ, עיר שתזמין ותהיה אבן שואבת לכל האנשים שיבואו להינות ממנה, נקייה עם המון אטרקציות, בתי קפה פתוחים בשבת”.

יו”ר סיעת יהדות התורה, ח”כ מנחם אליעזר מוזס, הגיב על דברי ההסתה: “דבריך הם בושה. טבריה היתה חרדית עוד לפני שנולדת! גדולי הרבנים חיו בה. האם היית מעז להתבטא כך על אתיופים או על רוסים? דבריך הם אנטישמיים”.

רון קובי, בן 46, ניצח בבחירות את ראש העיר המכהן יוסי בן דוד ברוב של 45.3%.

קובי התמודד בבחירות ללא מימון ותמיכה מפלגתיים, והתפרסם בעיקר באמצעות הרשתות החברתיות. לאורך השנים וגם במהלך מערכת הבחירות, הוביל קובי קו אנטי-חרדי באופן מוצהר.