מי ייתן יותר? חסידות בעלזא במו”מ גם עם עופר ברקוביץ

מיד לאחר שהתפרסמו תוצאות הסיבוב הראשון בירושלים, נשמעו הצהרות מצד חצר בעלזא כי יש לתמוך בסיבוב השני במשה ליאון • אבל למרות שכבר ישבו עם אנשיו, המהלך נבלם - וכעת לא שוללים בחצר החסידית מו"מ עם ברקוביץ, מי שזכה בסיבוב הראשון להמלצת 'הארץ'
כ"ה חשון התשע"ט / 03.11.2018 19:55

פרסום ראשון בחרדים 10: נציגי סיעות המרכיבות את אגודת ישראל בירושלים ניהלו בסוף השבוע מגעים עם עופר ברקוביץ, המועמד לראשות העיר ירושלים שזכה להמלצת עיתון ‘הארץ’, ומי שהגיש בג”ץ נגד החלטת עיריית ירושלים למנוע מ’סינמה סיטי’ בעיר לפעול בשבת.

המהלכים הללו מתרחשים למרות שלפי גורמים בחסידות ויז’ניץ, האדמו”ר הביע דעתו לאחר הסיבוב השני, כי על מנת לאחד ולקרב את הלבבות, על היהדות החרדית בירושלים להתלכד סביב מועמדותו של משה ליאון. ‎

גם מכיוון חסידות בעלזא נשמעו, מיד לאחר שהתפרסמו תוצאות הסיבוב הראשון, אמירות כי יש ללכת בסיבוב השני עם משה ליאון, מי שניצח בסיבוב הראשון ועלה לשלב הגמר המכריע מול ברקוביץ.

אולם המהלך שלחבירה לליאון נבלם, וכעת נראה כי בחצר החסידית מבצעים חשיבה מחודשת ולא שוללים מו”מ עם ברקוביץ.

מה באמת חולל את השינוי, כאשר נכון לעכשיו פני בכירים בחסידות לכיוון מו”מ עם עופר ברקוביץ?

לאתר חרדים 10 נודע, כי עיקר השיקול נסוב סביב נציג חסידות בעלזא בעירייה, מיכל הלברשטאם, הממוקם במקום השלישי ברשימת אגו”י שיצאה חבולה ממסע הבחירות. משמעות תוצאות הבחירות וחבירה של אגו”י למשה ליאון כגלגל שלישי, אחרי ש”ס  ו’דגל’, לא תותיר כנראה הרבה ‘תופינים’ לנציג השלישי ברשימה.

בחצר בעלזא מעריכים, כי גם אם משה ליאון יעניק הבטחות משופרות, אצל ברקוביץ, שזקוק לכל בדל של תמיכה חרדית בדרך לכיבוש הקומה השישית בספרא ניתן יהיה לקבל הרבה יותר.

במצב הזה, ואם אכן תסגור בעלזא לעצמה ‘דיל’ טוב אצל ברקוביץ’, מה תעשינה יתר החסידויות? מה תעשה חסידות גור? שאלה טובה.

נזכיר רק כי בבעלזא, כמו בחצר גור, נוהגים לשמור בסוד את הצבעתם.

בחסידות בעלזא אומרים לחרדים 10, בתגובה: “היחידים שישבנו איתם  הם האנשים של משה ליאון. עופר ברקוביץ פוזל לכיוון של בעלזא, כמובן, אבל אף אחד לא מנהל אתו מו”מ, נכון לעכשיו”.

נזכיר, כי זו אינה הפזילה הראשונה של בעלזא אל עבר מועמד, המתחרה בנציג הנתמך על ידי רוב הציבור החרדי.

כפי שכבר דיווח בחרדים 10, לפני מספר שבועות נפגשו נציגי חסידות בעזלא עם המועמד לראשות העיר ירושלים, השר זאב אלקין. באותה עת עדיין ריחף סימן שאלה גדול האם אכן יוסי דייטש אכן ירוץ עד סוף המירוץ.

התחושה הייתה כי הוא אמנם מתמודד, אבל יסיר את מועמדותו חסרת הסיכוי ברגע האחרון, תוך שהוא משתמש בתמיכה שיגרוף ברחוב הירושלמי כדי למקסם הישגים ב’דיל’ שיסגור עם אחד המועמדים, לטובת הציבור החסידי של אגו”י.

בתום דין ודברים עם נציגי בעלזא נותר זאב אלקין בתחושה כי ‘הם אצלו’. הוא גם הבטיח ‘תופינים’ נאים בתמורה לתמיכה.

הקושי הגדול יותר שלו היה מול חסידות גור, שם התעקש האדמו”ר על תמיכה דווקא במועמד החסידי בסיבוב הראשון. בהדגשה על הסיבוב הראשון.

בסביבת אלקין לא התייאשו וניסו להגיש הצעות מיטיבות, אבל זה לא עבד. אומרים, שאפילו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתייצב במהלך מערכת הבחירות מאחורי אלקין, נשלח לגשש אצל סגן השר יעקב ליצמן, אך הבין ש’אין על מה לדבר’.

ביום שישי לפני שבוע, ארבעה ימים לפני יום הבחירות, שוגר מזכיר ‘המועצת’ הרב יעקב ולצר בשליחות ארבעה אדמו”רים חסידיים להיכנס אל האדמו”ר מגור, כדי להציע להוריד את מועמדותו חסרת הסיכוי של דייטש, אולם ללא הצלחה.

במוצ”ש היה ניסיון נוסף, אבל למרות שכל הנתונים הצביעו על כך שליוסי דייטש ‘אין כל סיכוי’ לעלות לסיבוב שני – האדמו”ר נותר איתן בדעתו: דייטש רץ עד הסוף.

כך מצא עצמו יוסי דייטש לכוד במרוץ, שלא בטוח אם אכן התכוון להיות בתוכו ‘עד הסוף’. לכל ברור כי אם הרבי מגור היה מעניק אור ירוק לפרישה ולסגירה עם אלקין, לא היה כל ערך להצהרות דובריו של דייטש כי ‘אין סיכוי שיסיר מועמדות’.

לאחר שהתחזית לפיה דייטש יפרוש לפני קו הגמר קרסה,  לא נותר לבעלזא אלא להתיישר בסיבוב הראשון עם יתר הסיעות של אגו”י.

כעת, לקראת הסיבוב השני, הכל נפתח מחדש.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בושה וחרפה
    03/11/2018 22:59
    נטע
  1. לבחור בראש עיר חילוני שיהרוס את ירושלים יותר מקודמו בתפקיד רק בגלל ג׳ובים…

  2. ברקוביץ סגר עם גור
    04/11/2018 10:13
    שי
  3. כבר

  4. חסיד בעלזא
    04/11/2018 16:07
    אהרן
  5. מלך לא יכול למחול על כבודו

    בעלזא לא מצביע ברגל רק בהצבעה אקטיבי ברקוביץ עופר

  6. פשוט שאתם טועים עם התופנים
    04/11/2018 21:45
    בנצי
  7. מדברים על מהות וגם על תופינים