כיסאו של לוברט מאגו”י מתנדנד: ייפסלו קולות החיילים בתל אביב?

פעיל חרדי השליך מעטפות כפולות על השולחן שבו ספרו את קולות החיילים - וועדת הבחירות בתל אביב החליטה לבטל את כל הצבעות החיילים ההחלטה נמצאת כעת בבדיקה משפטית
אריה ריבקינד
כ"ד חשון התשע"ט / 02.11.2018 12:53

האם מקומו של  נפתלי לוברט  נציגה של אגודת ישראל בסיעת ‘מאמינים’ בתל אביב מתנדנד?

אמש, לאחר ספירת כל הקולות, שונתה חלוקת המנדטים בתל אביב: מרצ ירדה לארבעה מנדטים במועצת העיר ואילו סיעת ‘מאמינים’ עלתה לשני מנדטים.

אולם, ועדת הבחירות בתל אביב דורשת לקיים בחירות חוזרות בצה”ל, לאחר שפעיל חרדי מסיעת ‘מאמינים’ – המורכבת מהבית היהודי ואגו”י – השליך מעטפות כפולות על השולחן שבו ספרו את קולות החיילים בעיר.

התקרית התרחשה במהלך ספירת קולותיהם של 4,800 החיילים בתל אביב. משקיף, שהיה במקום ניסה להכניס כ-18 מעטפות לא חתומות לתוך הקלפי.

במשרד הפנים אומרים שההחלטה של ועדת הבחירות העירונית מהווה חריגה מסמכות ושאין לה אפשרות להורות על בחירות חוזרות בצה”ל.

הסוגיה נמצאת כעת בבדיקה משפטית.

סיעת ‘מאמינים’ מסרה בתגובה: “עם היוודע דבר האירוע פנה יו”ר סיעת ‘מאמינים’, חיים גורן, אל ועדת הבחירות בדרישה שתפתח בבדיקה מיידית מול משטרת ישראל על מנת שתפעל בכל הכלים שעומדים לרשותה. אם החשדות נכונות, מדובר באירוע חריג מאוד ופלילי לכאורה.

”מעבר לעניין החוקתי החמור, הפעולה של אותו אדם בקלפי הספציפי מונעת לפחות זמנית מהסיעה לקבל את המנדט השני שלה היא ראויה על פי קולות הבוחרים. כמו כן פסילת כלל קולות החיילים מכל הקלפיות, על אף שהמקרה לכאורה התרחש רק בקלפי אחד, אינה מידתית, פוגעת בקולות הכשרים ומטריחה אלפי החיילים להצביע בשנית ללא כל צורך”.

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הגיב לאירוע וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: “טוהר הבחירות הוא הבסיס להליך הדמוקרטי וכל ניסיון לפגוע בו הוא חמור מאוד ואין להשלים עימו. אני קורא למשטרת ישראל וכל מי שאמון על הפיקוד על הבחירות, לפעול בנחישות בעניין החשדות בספירות קולות החיילים ולהגיע לחקר האמת. כדי שמעשים כאלו לא יהיו בעיר שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה הבעייה לזרוק את השקית עם המעטפות הלא חתומות ולעצור את נאיש שניסה להכניס אותן
    12/11/2018 00:34
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מה הבעייה לזרוק את השקית עם המעטפות הלא חתומות ולעצור את נאיש שניסה להכניס אותן