מנדלבליט: אפשר למנות את אחד משלושת המועמדים למפכ”ל הבא

בתגובה למסמכים מכפישים שהעביר אלשיך לבדיקת במשרדו: היועמ"ש אביחי מנדלבליט קבע כי אין כל מניעה משפטית למנות את אחד משלושת המועמדים לכהן בתפקיד מפכ"ל המשטרה • השר לביטחון פנים ארדן מחויב להודיע על החלטתו בנוגע לזהות המפכ"ל החדש עד יום שני הקרוב
חיים טוויל ואריה ריבקינד
כ"ד חשון התשע"ט / 02.11.2018 10:46

היועץ המשפטי לממשלה ד”ר אביחי מנדלבליט קבע כי אין כל מניעה משפטית להודיע על מינוי של מפכ”ל המשטרה של אחד משלושת הניצבים המועמדים לתפקיד.

שלושת המועמדים הסופיים לתפקיד המפכ”ל הם ניצב יורם הלוי, ניצב דוד ביתן וניצב בדימוס משה (צ’יקו) אדרי.

החלטתו של מנדלבליט התקבלה לאחר עיון ב’מסמך ההכפשות’ שהעביר אליו המפכ”ל רוני אלשיך: מכתב חריף ובו שורת טיעונים עם מידע מביך נגד שלושת הניצבים.

בשל אילוצים הנוגעים לוועדה למינוי בכירים, השר לבטחון פנים אמור להודיע על זהות המפכ”ל אותו בחר עד יום שני הקרוב.

לפי הפרסום ב’החדשות’, שלשום ואתמול הועברו חומרים נוספים מהמשטרה למשרד המשפטים, שנוגעים לפחות לשניים משלושת המועמדים.

המידע עוסק בעיקר במפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יורם הלוי, ויש בו גם התייחסות למנכ”ל המשרד לביטחון הפנים, ניצב בדימוס משה (צ’יקו) אדרי. על המועמד השלישי, מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב דוד ביתן, הועבר מידע מועט בלבד.

אולם, בבדיקה מהירה עלה כי אין בהם מידע חדש המצדיק עיכוב המינוי וכך הודיעו אמש לשר. המידע הנוגע לשלושת המועמדים נבדק כבר בעבר, כחלק מהליך ליווי המועמדים והעלאת השמות לועדת גולדברג הבוחנת את המינויים, ועל כן הוחלט שאין הצדקה לעיכוב נוסף.

בכאן רשת ב’ התייחס לדברים יושב ראש ועדת הפנים של הכנסת ח”כ יואב קיש.

קיש: “בעיני זה אירוע פלילי, לא יכול להיות שמסמך מסווג כל כך של המשטרה מוצא את דרכו לתקשורת. אני מאוד הופתעתי מהפרסום הזה. אם מדובר במידע שהוא בגדר רכילות אז זה דבר שהיה צריך להיות מטופל מזמן. אם יש פה ניסיון לסכל מועמדות  – לתפקיד המפכ”ל – הרי שאנחנו במקום מאוד מסוכן. אני בתפקידי כיושב ראש ועדת פנים ניסיתי לקיים ועדת חקירה בנושא בשימוש בחומרי חקירה לצורך סיכול פוליטי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות