בג”ץ: המשימה הראשונה של עליזה בלוך – להסיר את ‘שלטי הצניעות’

לאחר מאבק ממושך של המרכז הרפורמי לדת ומדינה - בג"צ פסק: יש לחייב את עיריית בית שמש בביזיון בית משפט, מאחר שלא הסירה 'שלטי הצניעות' בעיר • לעירייה יש חודשיים להסיר השלטים ולהתקין מצלמות
אריה ריבקינד
כ"ד חשון התשע"ט / 02.11.2018 02:01

בית המשפט העליון פסק היום (חמישי) בערעור שהגישה עיריית בית שמש, על ההחלטה לחייב אותה בביזיון בית המשפט, בשל העובדה שלא הסירה ‘שלטי צניעות’ הדורשים מנשים להימנע מלעבור ברחובות מסוימים, לצד שלטים הדורשים מהן להתלבש באופן צנוע.

לפי ההחלטה, בג”ץ מטיל כעת על עליזה בלוך, ראש העיר הנבחרת  את משימתה הראשונה כראש העיר: עד ה- 31.12.18 על בלוך לדאוג להסיר את כל שלטי הצניעות שתלו הקיצונים בבית שמש. ולא – היא תסתכן בעבירת ביזיון בית המשפט.

עו”ד אורלי ארז לחובסקי, מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה שמייצג את נשות בית שמש בנושא, התייחסה לפסק הדין. “מדובר בפסק דין חשוב שעומד על חומרתה של תופעת הדרת הנשים בכלל, ושלטי הצניעות בפרט, ועל חובתה של הרשות המקומית להסירם כדי להגן על זכותן הבסיסיות של נשים לכבוד ולשוויון.

“בית המשפט העליון קבע כי עד כה לא בוצעו כל הפעולות הנדרשות להסרת שלטי הצניעות בבית שמש, ובפרט לא הותקנו מצלמות שיאפשרו לאתר את תולי השלטים.

“לכן ניתן לעירייה פרק זמן עד ליום 31.12.18 להסרת כל השלטים ולהתקנת שבע מצלמות.

“עם חילופי השלטון בבית שמש, ובחירתה של אישה לראשות העיר, אנו סמוכות ובטוחות שזכויותיהן של נשות העיר להתהלך באופן חופשי במרחב הציבורי יכובדו ויישמרו.”

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בקיצור בית שמש הולכת למאבקים כמו פעם
    02/11/2018 11:11
    חיים
  1. בקיצור בית שמש הולכת למאבקים כמו פעם

  2. טוב מאוד
    02/11/2018 18:50
    יוסף
  3. בהצלחה לעליה בלוך