‘מסמך ההכפשות’ I עמית סגל על אלשיך: ‘אדם מסוכן ומניפולטיבי’

ביקורת חריפה על 'מסמך ההכפשות' של המפכ"ל רוני אלשיך נגד שלושת הניצבים שהיו מועמדים להחליפו • הפרשן הפוליטי עמית סגל: "מה עוד צריך לעולל רוני אלשיך כדי שכולם יבינו עם מי יש לנו עסק?" • בצלאל סמוטריץ': "ארדן - לא להיכנע לניסיונות הסיכול המבישים"
אריה ריבקינד ואבי כץ
כ"ד חשון התשע"ט / 01.11.2018 23:24

הפרשן הפוליטי עמית סגל תקף  הערב (חמישי) בחריפות את מפכ”ל המשטרה רוני אלשיך אחרי הפירסום כי הוא שיגר ‘מסמך הכפשות’ ליועץ המשפטי, נגד שלושת המועמדים לתפקיד המפכ”ל.

סגל כתב בחשבון הטוויטר שלו: “מפכ״ל המשטרה אלשיך מחזיק במידע על כל המועמדים למפכ”לות. אם המידע מסמר השיער נכון – מדוע הוא שומר את זה אצלו בבטן ומאפשר למנכ”ל משרד הבט”פ ומפקד מחוז ירושלים להמשיך במשך חודשים? ואם הוא לא נכון – זו עוד הוכחה שבראש המשטרה עומד אדם מסוכן ומניפולטיבי. מניסיון העבר אני די בטוח באפשרות ב’.”

סגל הוסיף ותקף: “מה עוד צריך לעולל רוני אלשיך כדי שכולם יבינו עם מי יש לנו עסק? האשמת אזרח שנהרג מירי המשטרה כמחבל בן מוות, הגנה על ניצב שסרח, התעמרות במתלוננת על הטרדה, הדלפות כרוניות, הפצת שקרים על פקודים, הפצת ספינים ואז הכחשתם – והערב ניסיון סיכול דרמטי כדי לקבל הארכת כהונה בכוח. טירוף במשטרה”.

על הניסיונות של המפכ”ל להסתתר מאחורי גבה של היועמ”ש של המשטרה – כתב סגל: “הריני להבהיר: מי שעומד מאחורי שיגור ‘מסמך החשדות’ ליועמ”ש הוא כמובן המפכ”ל עצמו, דרך היועמ”שית של המשטרה. כבכל פעם בשנה האחרונה, אני מזמין אותו גם הפעם לתבוע דיבה.

“זו השיטה שלו: הפץ ענני שמועות ורכילויות דרך פרוקסי, היתמם, הכחש ועבור לרכילות הבאה”.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ דרש הערב מהשר לביטחון הפנים גלעד ארדן להודיע לאלתר על המועמד להחלפת מפכ”ל המשטרה רוני אלשיך.

“אני קורא לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן לדבוק בתכניתו ולפרסם את שמו של המועמד לכהונת המפכ”ל עוד לפני שבת כמתחייב – 30 יום לפני מועד פרישתו של אלשיך, ולא להיכנע לניסיונות הסיכול המבישים שאנו עדים להם”, אמר סמוטריץ’.

”זה רגע שארדן חייב לגלות אומץ ומנהיגות ולא להמתין לאישור של אף אחד. כולל לא של היועץ המשפטי לממשלה”, הדגיש הח”כ.

יו”ר ועדת הפנים של הכנסת, ח”כ יואב קיש, הגיב גם הוא למסמך ההכפשות שגיבש אלשיך: ”איך ניצב מכהן לא יכול להיות מועמד למפכ”ל ויש נגדו ‘חומרים נפיצים’ שנשמרים בסודיות בידי אלשיך? איפה הייתם עד עכשיו?”

לדברי קיש, ישנה ”הרגשת דה-זוו קשה למקרה גל הירש. רציתי לבדוק זאת בוועדת חקירה פרלמנטרית אבל סיעת כולנו סיכלה את הניסיון”.

חברת הכנסת רויטל סוויד מהמחנה הציוני אמרה: ”לא יתכן שכל מועמד לתפקיד מפכ״ל יעבור סיכול ממוקד. אסור שסיפור גל הירש יחזור על עצמו עם המועמדים למפכ״לות. היועמ״ש חייב לסיים את הבדיקה במהירות האפשרית על מנת למנוע פגיעה באמון הציבור במשטרה. העיתוי בו הועבר המידע מדאיג ותמוה. אם יש ממש במידע לא ברור למה חיכו לרגע האחרון”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אסור למנות למפכ"ל את אדרי ציקו מפקד המהולל שברח מאחריות
    03/11/2018 18:52
    ירדן
  1. השר ארדן לא מפתיע כמו תמיד יודע לבחור לתפקיד מפכ”ל את האדם הלא נכון.
    ציקו אדרי התנהל בעת מצעד הגאווה כמי שלא לקח פיקוד ולא אחריות בעת המצעד כשבזמן שקצינים ודורים הודחו והשעו מהמשטרה כשהוא מר אדרי מקבל פרס בצורת מינוי למפקד המשטרה בושה וחרפה לאינטלגציה לשר ארדן וכל המערכת הבלתי אמינה ובלתי אחראית.
    שני מינויים כושלים ו מינוי שלישי בדרך לכישלון.
    מ ש ט ר ע.

  2. אסור למנות למפכ"ל את אדרי ציקו מפקד המהולל שברח מאחריות כמה
    03/11/2018 18:59
    ירדן
  3. ארדן כמה פעמים אתה רוצה
    להראות שאתה כישלון בקביעת מינוי מפכ”ל הראשון נכשל את השני הכשלת ועכשיו את השלישי ציקו הכושל במצעד הגאווה אתה רוצה למנות?????
    בושה וחרפה לך ולמשטרה

  4. "אמון הציבור במשטרה"?!! - אין חיה כזו.
    03/11/2018 20:54
    שאול א.
  5. משטרת ישראל אינה ראויה לאמון.