‘מסמך רכילותי’: רוני אלשיך מכפיש את הניצבים המועמדים להחליפו

המפכ"ל העביר ליועמ"ש מכתב חריף עם מידע מכפיש על שלושת המועמדים להחליפו • מנדלבליט הורה לבדוק את החומר - מה שעלול לעכב את ההכרזה על המפכ"ל
חיים טוויל
כ"ג חשון התשע"ט / 01.11.2018 21:21

מפכ”ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך העביר ליועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, מכתב חריף ובו שורת הכפשות נגד שלושת הניצבים המועמדים להחליפו בתפקיד ולהתמנות למפכ”ל הבא של המשטרה.

על פי הדיווח בחברת ‘החדשות’, במסמך היה מידע רגיש, מביך ומכפיש נגד המועמדים להחליף את אלשיך – וקיים חשש שבעקבות המכתב ינחה היועמ”ש אביחי מנדלבליט לעכב את המינוי של המפכ”ל הבא.

השר לביטחון פנים היה צריך להכריז על מפכ”ל המשטרה היום או בסוף השבוע.

אלשיך מסיים את תפקידו בעוד חודש בדיוק והוועדה למינוי בכירים זקוקה לחודש ימים, כדי לבדוק את המועמדים להחליפו.

גורם משפטי בכיר הגדיר את המסמך כמסמך רכילותי, ואמר שחלק מהמידע שם פורסם כבר בעבר. עם זאת, היועמ”ש הורה לבדוק את ‘מסמך אלשיך’ לפני שיינתן אור ירוק להמשך הליך מינוי המחליף.

מדובר בשלושה ניצבים, ביניהם שניים המשרתים בתפקידים הרגישים ביותר במשטרת ישראל – מפקדי המחוזות ירושלים ותל אביב.

יו”ר ועדת הפנים של הכנסת, ח”כ יואב קיש, הגיב למסמך ההכפשות ותהה: ”איך ניצב מכהן לא יכול להיות מועמד למפכ”ל ויש נגדו ‘חומרים נפיצים’ שנשמרים בסודיות בידי אלשיך? איפה הייתם עד עכשיו?”.

לדברי קיש, ישנה ”הרגשת דה-זוו קשה למקרה גל הירש. רציתי לבדוק זאת בוועדת חקירה פרלמנטרית אבל סיעת כולנו סיכלה את הניסיון”.

תגובת המשטרה: ”משטרת ישראל נדרשת על פי חוק לדווח לגורמים המוסמכים על כל מידע רלוונטי, בהתייחס למועמדים. המידע מועבר על ידי היועצת המשפטית של משטרת ישראל תנ״צ איילת אלישר לגורם במשרד המשפטים שהוסמך לכך על ידי היועץ המשפטי לממשלה.

”הניסיון לקשור את מפכ״ל המשטרה לאינטרסים זרים כדי לקושש עוד כותרות ‘צהובות’ ולפגוע במועמדים, מעידה על חוסר מקצועיות במקרה הטוב וזדון במקרה הפחות טוב. משטרת ישראל לא תסכים להיות חלק משיח מכוער זה”.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לפטר
    01/11/2018 22:42
    שלמה
  1. לפטר את רוני אלשייך היום גם במחיר שלא יהיה מפכ”ל למדטרת ישראל מעניין מאוד לשרת תחתיו הם טובים להחליף אותו לא?

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   02/11/2018 21:18

      צודק לחלוטין האיש בושה למשטרת ישראל ולמדינה.

  2. בושה
    02/11/2018 21:16
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. אין למפכ”ל אלשיך טיפת בושה, האיש הזה שמהתחלה לא התאים לתפקיד הזה פוגע בכל חלקה טובה במשטרה, בושה כיצד הוא פוגע בפיקודים שלו, לך הביתה ועוף לנו האזרחים מהעיינים.