מהפך בעיר בית שמש: עליזה בלוך גברה על משה אבוטבול

אחרי שהלילה נספרו המעטפות הכפולות - נרשם מהפך בבית שמש: המועמדת, שזכתה לאלפי קולות של חרדים, הדיחה את ראש העיר המכהן, כשניצחה בפער של 533 קולות • ניהלה קמפיין ממוקד, שפעל מתחת לראדר של המפלגות החרדיות, ובצל שאננות ברחוב החרדי
אריה ריבקינד
כ"ג חשון התשע"ט / 01.11.2018 03:16

 דרמה גדולה בבחירות בבית שמש: מספירת המעטפות כפולות, שנספרו הלילה (חמישי), עלה כי ד”ר עליזה בלוך, המועמדת הציונית-דתית, הצליחה לעשות את מה שאף דורם בציבור החרדי לא חשב כאפשרי  – והדיחה את משה אבוטבול מכיסאו, אחרי שתי קדנציות.

לפני פתיחת המעטפות הכפולות – מתוכן כ-1,000 של חיילים – היה הפער בין שני המתמודדים 251 קולות בלבד, לטובת אבוטבול.

אולם ככל שהספירה התקדמה הלך הפער והתרחב לטובת בלוך, ולקראת השעה 3:00 היא פתחה פער בטוח של יותר מ-300 קולות. מאוחר יותר, ככל שהתקדמה ספירת הקולות, הלך הפער והתרחב – ובתום ספירת הקולות התברר: בלוך ניצחה בפער של 533 קולות.

אתמול בשעות הצהריים התקבלה בש”ס החלטה, כי אם הפער לטובת בלוך יעמוד על פחות מ-200 קולות – יוגש ערעור לבית משפט, מאחר וישנם יותר מ-900 קולות שנפסלו. האם למרות הפער הגדול יוגש ערעור? נמתין ונראה.

בלוך עצמה הגיעה אל רחבת העירייה לקראת השעה 3:00 ונאמה נאום ניצחון בפני מאות אוהדים נלהבים.

יו”ר הבית היהודי נפתלי בנט צייץ הלילה: “בירכתי את עליזה בלוך על זכייתה ההיסטורית בבית שמש. זו היתה מערכה קריטית לעתידה של העיר. תושבי בית שמש בחרו בתקווה, באחדות ובעתיד”.

בנט הוסיף: “סיכמנו להיפגש כבר בשבוע הבא על מנת לבנות תכנית להזנקת החינוך בעיר.  משהו חדש מתחיל בבית שמש”.

בלוך, שזכתה לכ-5000 קולות חרדים, הצליחה לכבוש את ראשות העיר באמצעות קמפיין ממוקד, שפעל מתחת לראדר של המפלגות החרדיות, ובצל שאננות גדולה ברחוב החרדי – שהיה בטוח בניצחונו של משה אבוטובול.

בלוך, לשעבר חברה במפלגת הבית היהודי, ניהלה בעבר את בית הספר התיכון ‘ברנקו וייס’ בעיר. מלבד חילונים ודתיים־לאומיים, הצביעו לה גם חרדים עובדים, כמו גם חרדים שמאסו בהתנהלותו של אבוטובול, מסיבות שונות, ושוכנעו לתמוך בה הודות לפעילות של המטה החרדי שלה.

משה אבוטובול כיהן כראש עיריית בית שמש מאז שנת 2008.

בבחירות הקודמות, בשנת 2013, הוא נבחר לתקופת כהונה שנייה עם 51% מקולות הבוחרים. מערכת הבחירות באותה שנה הייתה לוהטת במיוחד ולוותה בעימותים רבים בין חרדים וחילונים. בעקבות חשד לזיוף קולות, הורה בית המשפט לקיים בחירות חוזרות.

אלה התקיימו בשנת 2014, ואבוטבול ניצח שוב עם 51% מהקולות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות