ליצמן המובס: “לא תמיד ההצלחה נמדדת לפי מה שרואים באותו רגע”

אריה ריבקינד
|
כ"ג חשון התשע"ט / 31.10.2018 23:25
לאחר התבוסה שספגה חסידות גור בבחירות המקומיות – ובראש ההפסד הצורב בירושלים, מנסה ח”כ יעקב ליצמן לעודד את החסידים: “בכל עבר הביטו והתפעלו מהאמונה המוחלטת והציות. אבל לא קיבלנו הוראה לנצח”

אחרי התבוסה הצורבת שספגה חסידות גור בבחירות המקומיות – ובראש המפלה בירושלים – שיגר הערב (רביעי) סגן השר יעקב ליצמן הודעה מוקלטת לחסידי גור.

ח”כ יעקב ליצמן היה מי שעמד בעקשנות מאחורי ריצתו חסרת הסיכוי של יוסי דייטש, ולמרות כל הנתונים התעקש כי הוא ינצח.

גם הריצה הנפרדת של ‘דגל’ בירושלים הנחיתה מכה קשה על ליצמן, מאחר והסיעה הליטאית זכתה בשישה מושבים במועצת העיר, בעוד אגו”י קיבלה רק שלושה. עד כה היו ל’דגל’ שלושה נציגים בעירייה ולאגודת ישראל חמישה.

וכך מנסה ליצמן לעודד את החסידים – בהקלטה המתפרסמת בחרדים 10:

“אחי ורעי גערער חסידים בירושלים ובשאר הארץ. זכינו לאחרונה לקדש שם שמים, הוכחנו שוב שאנחנו חיילים נלהבים, חסידי אמת”.

לדבריו, “מכל העולם הסתכלו עלינו וראו איך שצעירים מבוגרים וגם זקנים מוסרים נפשם להצביע וגם לפעול, ללא גבול של שעון. הקדשתם זמן יקר לפעילות מאומצת, פעלתם והשפעתם בשיטות ישנות וחדשות. לא היה בית בירושלים אליו לא הגיעו האברכים שלנו, שבאו מכל הארץ. הכל כדי לקיים את הרצון של הרב’ה שליט”א”.

ליצמן מציין: “לא היה דבר כזה בשום מקום ובשום קהילה. בכל עבר הביטו והתפעלו מהאמונה המוחלטת והציות להוראה. נכון, התרגלנו לפעול וגם להצליח והפעם הוכח שיכולים לעלות ראש עיר חרדי, לא זכינו לזה, ולא ניכנס עכשיו לסיבות.

“אבל לא קיבלנו הוראה לנצח. אנחנו יכולים להמשיך בכל הברען (-המרץ), גם אם לא ראינו את ההצלחה בקלפי. לא תמיד ההצלחה נמדדת לפי מה שרואים באותו רגע. אבל מעל לכל ברור, שאצלנו ההצלחה היא שעשינו ‘פולגען’, שאנחנו מצייתים, וברור שניצחנו”.

הוא הדגיש: “בוודאי שהברכה של הרב’ה שליט”א מתקיימת בנו, בשכר זאת יבורכו הכל בכל מיני דמיטב ובכל הברכות המובטחות אשר יקים את דברי התורה הזאת. תודה רבה, בהצלחה”.