ליברמן: “הפסקת אש טעות. יפלו פה אלפי טילים, שיגיעו עד נתניה”

בכיר בחמאס אמר הבוקר, אחרי תיווך של מצרים: "הפסקת אש עם ישראל תוכרז בתוך שעות" • שר החוץ: "אם נדחה את הבעיה מפחד להתמודד איתה, נגיע למצב שיהיו פה אלפי טילים ולא מאות"
יוני גרין ושרי רוט
ו' תמוז התשע"ד / 04.07.2014 09:32

אתמול העביר ראש הממשלה בנימין נתניהו אולטימטום לחמאס, באמצעות מצרים, כי אם ירי הרקטות מרצועת עזה לא ייפסק – ישראל תגיב בעוצמה.

הבוקר (שישי) אמר בכיר בחמאס לרשת BBC, כי אנשי המודיעין המצרי תיווכו בין הצדדים, ולאור כך תתקיים “הפסקת אש עם ישראל – בתוך שעות”.

אלא שמאז הבוקר נמשך הירי (ראה ידיעה נפרדת). בצה”ל מקווים שמדובר ב”טפטוף” ירי שיסיים את הסבב הנוכחי.

מי שמתנגד בתוקף להפסקת אש הוא שר החוץ אביגדור ליברמן, שמתח היום, במהלך ביקור בשדרות, ביקורת קשה על הסכם הפסקת האש המתגבש בין חמאס לישראל.

“הדיבורים והמסרים שמועברים לחמאס על הפסקת אש הם טעות קשה. הגישה ששקט ייענה בשקט היא טעות חמורה. לא יכול להיות שלאחר שחטפו ורצחו לנו שלושה נערים ולאחר שבועיים רצופים של נפילת טילים, הגישה של ישראל תהיה ששקט ייענה בשקט.

גם בזמן שאנו מבקרים כאן החמאס ממשיך להתעצם ולייצר טילים בקוטר שמונה אינץ׳, שיכולים להגיע גם לתל אביב ולכל גוש דן, ולהשלים עם המציאות הזו זו טעות. במקום להתמודד עם הבעיה – דוחים את הבעיה.

“אם נדחה את הבעיה מפחד להתמודד איתה נגיע למצב שיהיו פה אלפי טילים ולא מאות. אסור לקבל מצב שהחמאס שולט בקצב האירועים ומכתיב מתי הוא מחמם את הגזרה ומתי מקרר, שולט בגובה הלהבות והם יוזמים ואנו רק עונים.

“חייבים קודם כל להשמיד את תשתיות הטרור ואת מפעלי הייצור של הטילים המגיעים היום כבר עד לנתניה. אי אפשר להשמיד את תשתיות הטרור רק מהאוויר. רוב אותם מפעלי-ייצור של הטילים נמצאים מתחת לבתי ספר, למרפאות ולמסגדים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הפסקת אש
    04/07/2014 12:33
    איציק
  1. הם יכריזו על הפסקת אש ?? אחרי שאנחנו נחסל את מה שטעון חיסול/גירוש/ויותר
    אנחנו נכריז על הפסקת אש. אני מציע להם בינתיים להסתתר בבתים שלהם ( מבלי להשתמש בחשמל שלי) עד אשר אני אסיים לחסל שכונות שלהם עד היסוד. הר הבית חייב להיות סגור בפני כל ערבי לא משנה גיל או מין.