“למד פרק בלשון הרע”: יהודה אבידן ישלם למרזל 18,000 ש”ח פיצויים

בית משפט השלום בירושלים קבע: פעיל ש"ס יהודה אבידן יפצה את פעיל הימין ברוך מרזל • אבידן טען בשידור ברדיו 'קול חי' - שמרזל רדף את מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל • עו"ד איתמר בן גביר: "היום לימדנו את אבידן פרק בהלכות לשון הרע. מי שישמיץ אותנו - יצטרך לשלם"
חיים טוויל
כ"א חשון התשע"ט / 30.10.2018 14:24

בית משפט השלום בירושלים קבע היום (שלישי) כי פעיל ש”ס יהודה אבידן יפצה בסכום של 18,000 שקלים את פעיל הימין ברוך מרזל, לאחר שאבידן טען בשידור ברדיו ‘קול חי’, כי מרזל רדף את מרן הרב עובדיה יוסף זצ”ל.

ערב הבחירות האחרונות לכנסת התראיינו מרזל ואבידן בתכנית המהדורה המרכזית ברדיו ‘קול חי’, זאת כאשר  מרזל מתמודד במסגרת סיעת יחד עם אלי ישי.

אבידן טען בריאיון כי מרזל והמחנה שלו רדפו את הרב עובדיה זצ”ל, וגם לאחר שמרזל הודיע לו כי הוא משקר ושיגיש נגדו תביעה – סרב אבידן להתנצל, והוסיף ושירבב לקראת סוף הראיון גם את שמותיהם של בן ארי ובן גביר.

בעקבות דבריו של אבידן הגישו ברוך מרזל, עו”ד איתמר בן גביר וד”ר מיכאל בן ארי תביעת לשון הרע נגד אבידן.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו”ד איתמר בן גביר, נטען כי אבידן הוציא לשון הרע וכי השלושה מעולם לא רדפו את הרב עובדיה ותמיד כיבדו אותו.

בדיון הסתבר, כי אבידן חזר בו מהטענות שמרזל או בן ארי או בן גביר הפגינו מול ביתו של הרב עובדיה, והוסכם בין הצדדים כי השלושה הפגינו מול שרי שס – אך מעולם לא נגד הגר”ע זצ”ל.

היום הורה השופט ד”ר אוהד גורדון כי אבידן יפצה את מרזל ב-18,000 שקלים.

השופט קבע, כי במהלך הדיונים גם אבידן עצמו הודה שמרזל לא רדף את הרב עובדיה זצ”ל. “נוכח התרשמותי מעדות התובע 1 (מרזל) כעדות מהימנה, אני מקבל את הטענה בדבר תפיסתו. הדגש, לענייננו, הוא בהצגת עמדה ערכית של התובע 1 המתנגדת למחאות שכוונו אל הרב יוסף ז”ל, ושעליהן בוססה טענת ‘הרדיפה’ שהציג הנתבע, וזאת להבדיל מתמיכתו במחאות שכוונו אל שרי ש”ס.

“בהינתן עמדה זו והעדר מחלוקת אודותיה בידי הנתבע, מועצם הקושי לקבל את העמדה הנוגדת שהציג הנתבע, לפיה המחאות בפני השרים ‘שקולות’ לרדיפה של הרב יוסף ז”ל”.

יצוין, כי בית המשפט דחה את תביעתם של בן גביר ושל בן ארי משום שלטענת השופט לא ניתן היה להבין מדבריו של אבידן כי הם אלו שרדפו אחר הרב עובדיה זצ”ל.

ברוך מרזל: “אני שמח שבית המשפט קיבל היום את כל טענותיי. אני התנגדתי בזמנו להפגנות מול ביתו של מרן הרב עובדיה זצ”ל והניסיון הפסול של אבידן לייחס לי רדיפה של מרן הרב עובדיה זצ”ל נעשה אך ורק בשביל לפגוע בי בבחירות לכנסת”.

מרזל הוסיף: “חבל שאבידן לא התנצל ברגע הראשון ואילץ אותי לפנות לבית המשפט שקבע בפירוש: לא היו דברים מעולם”.

עו”ד איתמר בן גביר:”היום לימדנו  את אבידן פרק בהלכות לשון הרע. ידע כל פוליטיקאי שאם ישמיץ אותנו ויכפיש אותנו הוא יצטרך לשלם, מותר לחלוק על דעותינו אך לא נוותר למי שמשמיץ במיוחד ערב בחירות מתוך כוונה לעשות נזק פוליטי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות