גפני: “אין לנו מועמד באלעד, לא מצביעים לראשות! לא עושים גוש חוסם!”

"מה שהגערערס ב"ב לא עשו, עשו שלומי אמונים. שברו את המסגרות וישלמו על זה את המחיר!" • "פרוש יודע שאם זה היה פרוש מול פינדרוס - פינדרוס היה מקבל 80%" • "רוצים כמה שיותר מנדטים כהכנה לבחירות הבאות, שאני עוד לא יודע מתי יהיו - אבל לא בטוח שתהיינה עוד 5 שנים!"
אריה ריבקינד
כ"א חשון התשע"ט / 30.10.2018 00:05

יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני, הופיע הערב (שני), פחות מ-12 שעות לפני פתיחת הקלפיות –  במטה הבחירות של ‘דגל התורה’ באלעד.

תחילה חזר גפני על ההסכם ש”בבחירות הקודמות נציג שלומי אמונים שהוא ישראל פרוש ובקדנציה הבאה, דהיינו בבחירות שאנחנו עושים עכשיו, יהיה איש דגל התורה ראש העיר – ויתמכו בו נציגי שלומי אמונים. זה הסכם שאני חתמתי עליו, פרוש חתם עליו. הם לא כיבדו את ההסכם ההוא וכל המכתבים שהוא שלח, זה הכול כדי לבוא ולהגיד לכולם: הנה שלחתי מכתבים – וזה קשור לבית שמש.

“בית שמש, גם אני חתמתי על ההסכם, זה משהו אחר לחלוטין, אין הפרת הסכם בבית שמש. זה סתם כדי לבלבל את העניין. ישבנו איתו בהתחלה, עוד לפני שהייתה בית שמש, והוא אפילו לא הזכיר את זה. אבל, אנחנו השלמנו עם העובדה ששלומי אמונים הפרה את ההסכם.

“מה שגם הגערערס בבני ברק לא עושים! יש הסכם, שפעם אני חתום עליו ופעם לא, בפעמים הקודמות אני חתמתי על זה, אנחנו כיבדנו את ההסכם, אגודת ישראל כיבדה את ההסכם – פה לא מכבדים את ההסכם”.

גפני הצהיר: “אנחנו עשינו אותו ראש עיר, וזהו! ואז התחיל תהליך שלם, בתי משפט, כל מיני אמירות שאין להן שום ערך במציאות – ‘אני מעוניין’, אמר פרוש, ‘אני מעוניין שהם יזכו בבית המשפט בגלל שאני רוצה שתהיינה בחירות’ – הוא לא רוצה! כי הוא יודע שאם היו בחירות, והיה עומד פרוש מול פינדרוס, פינדרוס היה מקבל 80% – הוא יודע את זה!!! (מחיאות כפיים בקהל).

“אבל בסדר. דגל התורה היא מפלגה פרקטית. פרוש יבחר. זה ברור לחלוטין שאם היו בחירות פינדרוס היה זוכה, אין בעניין הזה ספק. אבל אין בחירות, כמו שבית המשפט קבע, ואנחנו עובדים בכל הכוח על הרשימה – רשימת ‘דת’ – צריך להיזהר בהבדל בין ‘דת’ באלעד, פה זה עם אגודת החרדים דגל התורה – צריך להקפיד על העניין הזה”.

בשלב זה רמז גפני כי יתכן והבחירות הבאות לא יתקיימו בעוד 5 שנים: “אנחנו עובדים על הנציגים של דגל התורה למועצת העיר, ואנחנו רוצים שיכנסו כמה שיותר מנדטים. זה גם הכנה לבחירות הבאות, שאני עוד לא יודע מתי יהיו – ואני לא בטוח שהן תהיינה עוד 5 שנים!!! (מחיאות כפיים).

“אבל במהלך החמש שנים, עד 5 שנים, תהיינה בחירות, ואנחנו רוצים להיות חזקים כאן. אנחנו לא מצביעים לראשות, כי אין לנו מועמד לראשות! אנחנו לא עושים גוש חוסם, וכל הדברים שממציאים עלינו, אנחנו לא עושים כלום!”

על ההצבעה לראשות העיר, אמר יו”ר ‘דגל’: “אנחנו עושים את הדבר הכי חשוב – מכניסים כמה שיותר נציגים למועצת העיר – ושלא יתנו לכל מיני תחכומים, עם כל מיני ספינים, שרק יעשו נזק. אני אומר לכם, באופן הכי רשמי, ואני לא אומר את זה בגלל שככה החלטתי: אנחנו עובדים על הרשימה להביא כמה שיותר קולות – אנחנו לא מצביעים לראשות!!! אין לנו מועמד לראשות!!! לא מצביעים לראשות!!!”

הוא שב ושלל הקמת גוש חוסם אחרי הבחירות: “לא מחליטים על גוש חוסם, לא מדברים על אחרי הבחירות, אנחנו לא מדברים על זה בכלל! אנחנו מדברים רק על הרשימה. היינו יכולים להתייאש, ולהגיד, רגע, לא הולך. אבל אנחנו לא מתייאשים. עברנו הרבה מקרים, למרות שאת המקרה הזה כמו באלעד, לא עברנו עוד. זה דבר חדש!

“לפרק את המסגרות של היהדות החרדית, שבנויה על קבוצות שונות, על חסידויות שונות, על ציבור בני תורה, היה בנוי הכול על הסכמים, שהיו מכבדים אותם! הם שברו את זה! הם שברו את זה וישלמו על זה את המחיר!!!

“אתם עושים את עבודת הקודש, לא עושים גוש חוסם, כבר אמרתי את זה, לא? (מישהו אומר, זה ברור) לא ברור. עוד מישהו יזרוק פה פשקויל ויגידו שכן.. נסכם את הדברים, מכאן ואילך הדברים יורדים מסדר היום”.

יצוין, כי בבוקר תפורסם הוראת הגר”ח קניבסקי על  העיר אלעד: להצביע אך ורק לרשימת דגל התורה שסימנה ‘דת’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות