הרבי מסאטמר במתקפה על ‘הפלג’: “ציונים כמו המזרחי”

יוסף גרינבוים
|
כ' חשון התשע"ט / 29.10.2018 21:28
האדמו”ר מהר”א מסאטמר תקף בחריפות את ‘הפלג הירושלמי’ ואת אחיו – המהרי”י מסאטמר – התומך בהם: “מתלבשים ב’קנאות שקר'” • “נאסר בחור שלא התייצב. אבל לא עושים כלום, צריך לסגור רחובות, אבל הבחירות יותר חשובות. עושים ‘קונוניות’ עם מי שעשו גזירת הגיוס”

האדמו”ר מסאטמר יוצא במתקפה חריפה כנגד ‘הפלג הירושלמי’, מאשים אותם בהתחזות לקנאים – וקובע: הם ציוניים.

“המפלגה החדשה טוענים שגם הם קנאים ומנהלים מלחמה נגד הגיוס. זה אמת שיש גזירה, אבל הם מנצלים אותה, ועל זה הם עושים את מלחמתם”, אמר האדמו”ר. “אבל, הם מתחברים עם פושעים ציונים מובהקים, ומתחברים בבחירות למי שעושים את חוק הגיוס”.

האדמו”ר המשיך במתקפה: “בשבוע שעבר נאסר בחור שלא התייצב. בזמנים אחרים היו עושים הפגנות נגד זה. כעת הם לא עושים כלום, משום שזה זמן בחירות. צריכים לסגור רחובות, אבל הבחירות יותר חשובות מזה. עושים ‘קונוניות’ עם האנשים שעשו את גזירת הגיוס, אבל הכל שרי לך הכל מותרים לך – יש ‘חוב קדוש’ ללכת לבחירות”.

הרבי אמר עוד: “יש משתמשים שרבינו הקדוש (-רבי יואל מסאטמר זצ”ל) לא אסר הבחירות לעיריות. אבל הוא גם כן לא אסר להתייצב בלשכת הגיוס.

“על פי השמועה כנראה ישתתפו הרבה יהודים בבחירות הקרובות, כאלה שלא הלכו עד היום להצביע, רק במעטה של הצלה בגזירת הגיוס, כאילו ראש העיר הזה יכול להציל אותם מגזירת הגיוס – ואם מפלגת בני תורה יקבלו הרבה מושבים יבטלו את גזירת הגיוס”.

האדמו”ר תקף גם את אחיו, האדמו”ר מהר”י מסאטמר התומך ב’פלג’: “לדאבונינו, למפלגה ה’בני תורה’, יש להם חותם מסאטמאר חסידים וזה מושך אנשים לבחירות. זהו אמת לאמתו. לכן אני מכריז ומודיע: המפלגה של ‘בני תורה’ היא מפלגה ציונית כמו המזרחי, אגודת ישראל, ש”ס, יחד – ואין חילוק ביניהם, אפילו אם הם מתלבשים ב’קנאות שקר’.

“מי שתומך בהם ומי שתומך בעיתון שלהם, לדאבון ליבנו הוא נתמך על ידי אנשי סאטמאר – עתיד לתת את הדין, שזה גורם להתחברות בין סאטמר למפלגה ציונית וכדי בזיון וקצף”.

האדמור הורה לחסידיו בירושלים: “מכריזים לאחינו בני ישראל – צריכים לציית להוראה של בית דין צדק של העדה החרדית, הרבנים החיים אתנו והרבנים שכבר הסתלקו, שלא להשתתף בבחירות הללו, כמו שנהגו בשנים שעברו.

“ועל פלוני ופלוני אני שואל: למה שותקים? למה לא יוצאים כאן בחו”ל נגד הדבר הזה? למה יש קול ענות חלושה ולא יוצאים – לא בעל פה ולא בכתב? האם כדי לא להרוס את הקשרים עם המפלגה הציונית ‘בני תורה’ שותקים הפעם?”

האדמו”ר הוסיף: “ברוך השם, הקב”ה חנן אותי דעת מהדקה הראשונה שלא לחלק ביניהם לבין כל המפלגות, ולא להתחבר איתם – חוץ מזה שהם יותר מסוכנים, משום שמתלבשים בלבוש של ‘קנאות’ – ולדאבוננו אנשים תמימים ואפילו רבנים נופלים ברשת שלהם ולא מבינים בשקרים הגדולים שלהם”.

“מי שמבין בפוליטיקה, מבין שהבחירות עכשיו הן הכנה לבחירות של כנסת המינים, וכל הכח האלוקטורלי היא רק לצורך משא ומתן עתידי על כח פוליטי במפלגה.

“ברוך השם שאין לנו חלק לא בעבר, לא בהווה ובעתיד אתם. וה’ יתברך ילמד לתועים בינה”.