חכם שלום בכה: ‘ריבונו של עולם, מה אני ומה חיי, עשה למען ש”ס’

בכינוס חירום מיוחד, בו השתתפו חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס וראשי הישיבות - נשא נשיא המועצת נאום מרגש על גודל המערכה • "ליוויתי את מרן הרב עובדיה 80 שנה. אני מתפלל היום ואומר לו, ליוויתי אותך, עכשיו אתה תלווה אותי" • על דרעי: ״זיכה אותנו הקב״ה בראש תנועה כזה"
אריה ריבקינד
כ' חשון התשע"ט / 29.10.2018 18:21

בכינוס כינוס חירום מיוחד, בהשתתפות חברי מועצת חכמי התורה, ראשי ישיבות ומרביצי תורה שהתקיים היום (שני) בהיכלה של ישיבת פורת יוסף בעיר העתיקה, נשא נשיא המועצת, חכם שלום כהן, דברים נוקבים ומרגשים.

באסיפה השתתפו חברי מועצת חכמי התורה הגר”ש בעדני, הגר”מ מאיה, הגר”ד יוסף – וכן הגר”י כהן ראש ישיבת יקירי ירושלים, הגר”ש בן שמעון גאב”ד בני ברק, הגרב”צ מוצפי, הגר”נ בן שמעון, הגר”פ קורח, הגר״ש בצלאל מראשי ישיבת פורת יוסף, הגר”מ בן שמעון ראש ישיבת אור אליצור, הגר”י סיטון ראש ישיבת משכן חיים, הגר”מ אלבז ראש ישיבת שבות יהודה, הגר”מ מדינה רבה של הרובע היהודי, ועוד.

בפתח הכינוס נשא יו״ר ש״ס השר אריה דרעי דברים על המערכה המוניציפאלית של תנועת ש״ס בכל רחבי הארץ ועל האתגרים הרבים ודרכי הפעולה, כדי להביא להישגים רבים עבור הציבור הספרדי ברחבי הארץ.

בתחילת דבריו של נשיא המועצת הגר״ש כהן, הוא פרץ בבכי ואמר: “אני מסכן אם אחשוב שמישהו בא לכבודי. מה אני מה חיי, ברוך ה׳ שזיכה אותי הקב״ה ללמוד וללמד. אבל הייתי שמונים שנה עם מרן רבנו עובדיה זצוק״ל. ידעתי מה זה אהבת תורה. מה זה שאין לו שום דבר בחיים רק תורה. רק תורה.

״ה׳ זיכה אותנו להקים את תנועת ש״ס, זה היה הרב שך שהבין שצריך לספרדים בית. הוא הביא את כל הרבנים הספרדים שאני אדבר איתם ואוכיח אותם. הם הראשונים שחתמו לי. הייתי לבד, והם עשרה נציגים. זה כבודו של ה׳ יתברך. מה אנחנו רוצים, גאווה? מחפשים כיסאות?”

בשלב הזה דיבר ראש הישיבה על הזכות הגדולה של מרן רבי עובדיה יוסף זצ״ל שהקים עולה של תורה, והשנה התחילו 8000 ילדים במוסדות התורניים. “זה אדם שלא הפסיק ללמוד ולא היה לו כלום בעולם חוץ מתורה״.

בדבריו על השר אריה דרעי בפני כינוס גדולי ישראל אמר: ״איך זיכה אותנו הקב״ה בראש תנועה כזה. אני אומר לכם, אני 40 שנה איתו – מעולם לא רימה אותי. תמיד אמר לי בדיוק מה שצריך. ורואים את הפעולות שלו”.

חכם שלום המשיך: ״קורח כל מה שעשה, מפני שהיה לו קנאה. חייבים לשמור על המידות כשרות. מי שיש לו מידות רעות לא מבין את התורה שלומד. זכה רבנו עובדיה יוסף זצ״ל, כמה תורה הקים.

״יש ראשי ישיבות שהם מתביישים לומר שהם ספרדים. למה אתה מתבייש? מה חסר לך? אני נולדתי בישיבת פורת יוסף, חייתי עם החכמים, הייתם צריכים לראות איך כל הרבנים הגדולים מעריכים את הרבנים שלנו. כמה היו באים ללמוד בישיבה. למה נהיה קטנים בעינינו?

נשיא המועצת הוסיף ואמר שהוא ליווה את מרן רבנו עובדיה יוסף 80 שנה. ״כשאני מתפלל אני אומר לו, רבי עובדיה. אני ליוותי אותך כל החיים, עכשיו תלווה אותי. אני לא מזלזל בשום מפלגה חרדית. אבל אנחנו צריכים לעבוד למען חברנו. יש לנו שכונות שצריך לטפל בהם. זה הציבור שלנו הספרדי. כל אחד צריך להשפיע ולומר ברורות. רק תנועת ש״ס. ובירושלים רק משה ליאון לראשות העיר”.

בכינוס השתתפו גם חברי הכנסת של תנועת ש״ס שהתברכו לקראת המערכה הגדולה מחר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות