‘המשכורות בזמן’: כך בכירי עיריית חיפה שכנעו עובדים לתמוך ביהב

ראש העיר חיפה יונה יהב תועד לצד בכירים נוספים משדל עובדי עירייה להצביע עבורו, תוך שהם רומזים כי בחירה שלא ביהב עלולה לפגוע במשכורותיהם • המתמודדת עינת קליש דורשת מהיועץ המשפטי והמשטרה לפתוח בחקירה
אריה ריבקינד
כ' חשון התשע"ט / 29.10.2018 14:04

בתיעוד שפורסם היום (שני) מתוך עיריית חיפה נראים עובדים בכירים בעיריית חיפה כשהם פועלים למען בחירתו של ראש העירייה המכהן יונה יהב לקדנציה נוספת, תוך שהם פונים לעובדי התברואה בעיר ומשדלים אותם להצביע עבורו – זאת למרות האיסור על קיום תעמולה במתקני העירייה.

באירוע, שככל הנראה התקיים אתמול,  עומד ראש העיר יונה יהב לצדם של יו”ר הועד, דוד וקנין ונועם אשכנזי, מנהל מחלקת התברואה בעיר.

השלושה מרמזים לעובדים כי משכורותיהם תלויות בבחירתו של יהב וכי במקרה והוא לא ייבחר – אין לדעת האם יהיה להם ביטחון כלכלי, כפי שהיה, לדבריהם, בעת כהונתו.

מעורבות של עובדי עירייה במערכת בחירות אסורה על פי חוק בשל החשש שהמערכות העירוניות יגויסו לטובת מי מהמועמדים.

בסרטון נראה מנהל המחלקה כשהוא אומר לעובדים: “מאז שיונה נבחר לראשות העיר תודה לאל אנחנו מקבלים משכורת כל חודש כמו שעון וזה הדבר הכי חשוב. לפני כן היה חודש משכורת חודש אין משכורת, אנחנו יכולים לתכנן ויודעים על מה לבנות תודה לאל יש לנו משכורת בזמן.

“כולם יודעים שביום שלישי אנחנו חייבים ללכת ולעזור ליונה שיונה ימשיך לעזור לנו.  יונה זה האבא של כולנו. אנחנו זה המשפחה, האישה, הילדים. זו מלחמה על הפרנסה שלנו. תכניסו לכם טוב טוב לראש.  חייבים לבחור בו כדי שיהיה לנו שקט כלכלי לעוד חמש שנים. ביום שלישי אנחנו נלווה אתכם, אנחנו לא נעזוב אתכם, נלך ביחד להצביע”.

יו”ר הועד דוד וקנין הוסיף: “אני בכוונה פונה לחבר’ה במגזר האתיופי – יבואו אליכם כל מיני אנשים ויספרו לכם כל מיני סיפורים, אבל אתם צריכים לדעת דבר אחד, מי נותן לכם פרנסה שיהיה לכם כל השנה זה לא מישהו שנותן לכם הבטחות ונעלם”.

בתיעוד המפגש של יהב עם עובדי התברואה הוא פונה אליהם: “אני בעצמי בן של סבל בנמל. אני יודע מה זה עבודת כפיים, נשבעתי שאף פעם לא יהיה משכורות לא בזמן, תמיד יהיו בזמן. ראיתי מה זה בתור ילד כשלא היה משכורות בזמן, כל המשפחה הזדעזעה זה לא יקרה לכם אנחנו שומרים על הביטחון שלכם ועל סביבת העבודה שלכם”.

בעקבות כך פנתה המועמדת עינת קליש ליועמ”ש ולמשטרה בדרישה לפתיחה בחקירה נגד יהב.

“לצדו של יהב מופיעים שני דוברים – שניהם בעלי תפקידים בכירים בעירייה ואשר שמותיהם מצויים בידינו”, נכתב בפנייה. “עשיית פנייה ישירה אל העובדים תוך שמשדלים אותם לצאת ולהצביע עבור יונה יהב, ותוך שלכאורה, נקשרת ההצעה להצביע עבור עבור יונה יהב ורשימתו – בעצם עבודתם ובפרנסתם של העובדים. אין כל דרך לסובב זאת או לראות זאת אלא לכאורה כלחץ פסול ומקומם העלול לעלות כדי עבירת בחירות”. מטעמו של יונה יהב ומעיריית חיפה סירבו להגיב לכלי התקשורת על הדברים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות