כאוס באלעד: פחות מיממה לבחירות ובדגל אין הוראה למי להצביע

בש"ס הבינו כי ב'דגל' לא מקבלים החלטה זריזה - ומיהרו להכריז על התמיכה במועמד ברק צברי • אילו נענו ב'דגל' להצעה להצביע בפתקים צהובים ריקים כמחאה, תוך החלטה משותפת שלא לתמוך בקואליציית פרוש, ש"ס הייתה עולה על 'העגלה' • אבל ב'דגל' אפילו לא הודיעו עד כה למי להצביע
כ' חשון התשע"ט / 29.10.2018 12:38

1.

מאז פורסמה אמש (ראשון) הפסיקה הסופית של שופטי בג”ץ כי הבחירות באלעד תתקיימנה במועד, שורר בלבול עצום בקרב מצביעי תנועת ‘דגל התורה’.

בש”ס, שם הבינו כי ב’דגל’ לא מקבלים החלטה זריזה באשר לבאות, ותוך שקלול העובדה כי נותרה יממה בלבד עד למועד הבחירות, מיהרו להכריז על תמיכה במועמד ברק צברי לראשות העיר החרדית.

לכאורה, אילו נענו ב’דגל’ להצעה להצביע בפתקים צהובים ריקים, לאות מחאה, תוך החלטה משותפת של שתי הסיעות שלא לתמוך בקואליציה של שרוליק פרוש, ש”ס הייתה עולה גם היא על ‘העגלה’. אבל ב’דגל’,  פחות מ-24 שעות לפתיחת הקלפיות, טרם הודיעו למצביעים למי להעניק את קולם.

הכאוס ב’דגל’, כך עושה רושם למתבונן מהצד – גדול.

אמש הופיע ח”כ אורי מקלב באלעד. “אומרים שיש לנו חיבורים ו’דילים’. הכל לא נכון. אין שום הבטחות לשום דבר. יש מקומות שהולכים ביחד ויש מקומות שהולכים בנפרד; יש מקומות שאנחנו הולכים יחד עם אגודת ישראל ויש מקומות שבנפרד”, אמר.

זה נכון, כי יש ערים בהן ‘דגל’ וש”ס צועדות לחוד – למשל, בחיפה שם תומכת ש”ס בראש העיר המכהן יונה יהב, בעוד ‘דגל’ תומכת בכל הכוח במועמדת עינת קליש-רותם. למרות, שיש הטוענים כי מדובר בסיכום מתואם שמטרתו: לא להפסיד בכל מקרה. כלומר, אם קליש תנצח, תדאג ‘דגל’ לש”ס; אם יהב ינצח, תדאג ש”ס ל’דגל’. על פי הסקרים, ולפי האווירה ברחוב בחיפה, נראה ש’דגל’ היא זו שתצטרך לדאוג לש”ס.

2. 

מקלב המשיך: “ואנחנו יודעים שכל ההחלטות האלו, בכל מקום, בכל מבחן שלא יהיה, יהיה מבחן שכל מה שנעשה נעשה בגלל שיקול דעת, כי רצינו לשמור על איכות דגל התורה. אם לא נותנים לדגל התורה ללכת וזועקים על זה, סימן שאין לנו את העצמאות הזו, את המסגרת של בני התורה בה יעבירו את ההשקפה הנכונה, את האידיאולוגיה הנכונה, את הדרך בה עושים עסקנות.

“יתכן שיש כאלו שאצלם המטרה היא העיקר, והיא חשובה מאד. אבל אצלנו מחנכים שיש גם את הדרך. אם זה קדושה, אם זה צביון, אם זה דברים שעושים עוול לאחרים. יש כאלו שנפגעים בדרך ורוצים לראות את התוצאה יותר מהר, אבל אנחנו מאמינים שאם הולכים בדרך הנכונה האמת תצא לאור. וקיבלנו על הדרך שלנו חיזוקים מפוסקים, שליוו אותנו בדרך הזו.

“קיבלנו פיקדון, לשמור על דגל התורה. דגל התורה היא אחת, ספינה אחת, לטוב ולמוטב, הכול זה לטוב. ולכן, כשצריך לעשות את זה, אנחנו שלמים עם מה שאנחנו אומרים לכם, שיותר מזה לא יכולנו. יותר מזה, זה לפגוע בפקדון שנתנו לנו. ועם זה אנחנו צריכים ללכת”.

האם השטח משתכנע מהדברים? לא בטוח. התחושה בקרב רבים היא שעסקנים מנהלים את המפלגה, בלי להתייעץ עם גדולי ישראל. ועדיין, ההצבעה תהיה ‘ככל אשר יורוך’.

3.

בימים האחרונים גבר הכעס על התנהלותה של ‘דגל’ באלעד.

במפלגה שיש הטוענים: “‘דגל’ הייתה צריכה להחליט קודם על מועמד, לקח זמן עד שהיא הכריעה לכיוון של יצחק פינדרוס. וגם אז, לא דאגה לכך שיעבור ‘אמיתי’ לעיר. וכשהעסק הסתבך, היה עליה לקחת מראש עו”ד מהשורה הראשונה, כמו עו”ד עמית חדד, או את עו”ד צביאגמון. מי שהתעשתה רגע לפני שיהיה מאוחר מדי הייתה ש”ס, שמיהרה לקחת בעצמה עו”ד, למרות שייצוגו של פינדרוס לא ממש קשור אליה. התוצאה הייתה הפסד, אך אם ש”ס הייתה מטפלת בסיפור מלכתחילה, התוצאה כנראה היתה שונה”.

כך או כך, הכאוס באלעד גובר, והמרוויח היחיד הוא שרוליק פרוש, שנראה כי ינצח בבחירות ללא מאמץ מיותר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות