נתניהו תקף במרומז הרה”ר, אנשי תקשורת השתלחו בהם

אחרי שהרבנים הראשיים נמנעו מלציין היכן התרחש הטבח - נתניהו צייץ: "יהודים נרצחו בבית כנסת על היותם יהודים. המיקום נבחר מפני שהוא בית כנסת" • ג'ודי מוזס השתלחה: "אנשים נרצחו בבית הכנסת רק כי הם יהודים ואתם עלובים שכמותכם לא מסוגלים לכבד אותם?" • רבני לייקווד: מחר - תפילות ותהילים לזכר הקורבנות
אריה ריבקינד
כ' חשון התשע"ט / 29.10.2018 18:06

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אחר הצהרים (שני), בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, למקום בו בוצע הטבח בפיטסבורג: “יהודים נרצחו בבית כנסת. הם נרצחו על היותם יהודים. המיקום נבחר מפני שהוא בית כנסת. לעולם אין לשכוח זאת. אנו עם אחד”.

מדובר בתגובה מרומזת על כך שבהודעות שפרסמו שני הרבנים הראשיים בעקבות הטבח בו נרצחו 11 יהודים, הודעות שפורסמו יממה אחרי – נמנעו הגר”ד לאו והגר”י יוסף מלציין את העובדה שמדובר בבית כנסת, זאת משום שמדובר בבית תפילה קונסרבטיבי, והרב לאו העדיף לציין כי הפיגוע אירע ב”מקום עם סממן יהודי בולט”.

מספר אנשי תקשורת, ובהם גם אשת התקשורת ג’ודי ניר מוזס, השתלחו ברבנים בעקבות ההודעות שפרסמו.

“אנשים נרצחו בבית הכנסת רק כי הם יהודים ואתם עלובים שכמותכם לא מסוגלים אפילו לכבד אותם במותם?”, כתבה ג’ודי מוזס בציוץ תוקפני בחשבון הטוויטר שלה.

היא הוסיפה: “האלהים שאני מאמינה בו מכבד כל יהודי גם אם הוא קונסרבטיבי או רפורמי. אני משוכנעת שלו היה יכול היה מתנער מצוות צרי מח שאתם”.

מוזס ההוסיפה והשתלחה חזיתית ברב דוד לאו, שלטענתה נהג בדרך שונה מזו שבה היה נוהג אביו: “לאו ג׳וניור”, צייצה בזלזול בוטה, “אבא שלך לא היה מתבטא ככה. חבל שהתפוח נפל רחוק מהעץ”.

בתוך כך, רבני העיר לייקווד קוראים, בהודעה מיוחדת שפרסם היום ‘ועד לייקווד’, להתפלל לזכרם של הנרצחים בפיטסבורג.

בהודעה נאמר:

“בשם הקהילה היהודית האורתודוכסית של לייקווד, אנו מצטרפים לאבלם של משפחות הקורבנות ושל הקהילה היהודית בפיטסבורג, על מותם הטרגי של אחד-עשר מתפללים יהודים חפים מפשע שאיבדו את חייהם בשבת.

מי ייתן ובני משפחותיהם ינוחמו.

בהתייעצות עם המנהיגות הרבנות שלנו, אלפי תלמידי הישיבות שלנו, כמו גם את שאר הקהילה של לייקווד, יצטרפו לתפילות מיוחדות מחר,  לאחר קריאת התורה. אחר כל נאמר תהילים לזכרם של אלה שנרצחו באכזריות על ידי שונא מטורף, כמו גם עבור הפצועים, הן פיזית והן ברוח.

אנו מפצירים בפני כולם, בשם כל העם היהודי בעולם, להיפטר סוף סוף ממגפת האנטישמיות הנוראה והשנאה חסרת הבסיס. אנו מקווים, יחד עם מיליוני אנשים בעלי רצון טוב מכל הדתות ברחבי המחוז והעולם התרבותי, שכל אחד מאיתנו יעשה את חלקו  כדי לתקן את העולם מן הרוע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות