בג”ץ דחה סופית העתירה של ‘דגל’ וש”ס: הבחירות יתקיימו במועדן

בית משפט העליון דחה הערב את העתירה שהגישו דגל התורה וש"ס, נגד ההחלטה של השר צחי הנגבי שלא לדחות את הבחירות באלעד • דרעי: "הייתי בטוח שכולם יראו בדחיית הבחירות מוצא של כבוד וכולם יסכימו לזה. הייתי בהלם שנאבקו בזה" • השאלה הגדולה: במי יתמכו בבחירות?
אריה ריבקינד
י"ט חשון התשע"ט / 28.10.2018 20:48

בית משפט העליון בשבתו כבג”צ דחה היום (ראשון) את העתירה שהגישו תנועות דגל התורה וש”ס נגד ההחלטה של השר צחי הנגבי, השר לשיתוף פעולה איזורי, שלא לדחות את הבחירות באלעד.

פרקליטות המדינה השיבה הבוקר לבג”ץ, בשם השר צחי הנגבי, כי יש לדחות על הסף את העתירה של שתי התנועות, וכי יש להשאיר את מועד הבחירות באלעד כקבוע בחוק, למרות פסילת המועמד יצחק פינדרוס, ולמרות ששתי התנועות טוענות כי נפגעת זכות חברי התנועות לבחור ולהיבחר.

השר הנגבי קיבל את ההחלטה שלא לדחות את הבחירות, לאחר שימועים מיוחדים שקיים עם כל הצדדים בפרשה. בדיון השתתפו גם אנשי פרקליטות המדינה והלשכה המשפטית של משרד הפנים.

השר אריה דרעי אמר הערב ב’קול חי’: “הייתי בטוח שכולם יראו בדחיית הבחירות באלעד מוצא של כבוד וכולם יסכימו לזה. הייתי בהלם שלא רק שלא הסכימו, אלא לקחו עורכי דין בכירים, כדי להיאבק בזה”.

לדבריו, “בחירות לא לוקחים בניצחון טכני אלא בבחירות. חמור מאד מה שקרה”.

דרעי אמר עוד, לפני פירסום החלטת בג”ץ: “אם בג”ץ יחליט הערב לא לדחות את הבחירות באלעד, נכריז בכנס הערב באלעד – בנוכחות מועצת חכמי התורה – במי נתמוך. תהיה הוראה ברורה”.

כפי שדווח בחרדים 10,  כבר ביום חמישי אמר פרופ׳ אביעד הכהן, נשיא המרכז האקדמי ‘שערי מדע ומשפט’, שייצג את שי נתן, חבר המועצה באלעד שהוביל לפסילת יצחק פינדרוס, על ההחלטה של השר הנגבי: “אנו שמחים שהשר אימץ את עמדתנו המשפטית. זו התוצאה היחידה המתקבלת על הדעת במקרה דנן.

“אפילו אנשי דגל וש”ס יעתרו שוב כעת לבג”ץ, אין למהלך כזה סיכוי. גם קודם לכן, הסיכוי בבג”ץ היה קלוש, אך כעת הוא אפסי ממש. בג”ץ לא יתערב בשיקול דעתו של שר בנושא שגם כך מתחם ההתערבות בו צר מכל צר ומוגבל למקרים קיצוניים וחריגים ביותר שאינם מתקיימים ולו במקצת בענייננו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות