ברקוביץ’ ומשה ליאון צמודים, יוסי דייטש מאחור עם 11.4%

סקר חדש שבוצע על ידי 'שווקים-פנורמה' מציג, ארבע ימים לפני: עופר ברקוביץ' ומשה ליאון צמודים, במקום השלישי - זאב אלקין • יוסי דייטש הרחק מאחור • אם יהיה סיבוב שני: משה ליאון יזכה במירוץ עם 46.1% מהקולות • ואיזה סיכוי יש שהבחירות יוכרעו כבר בסיבוב ראשון?
אריה ריבקינד
י"ז חשון התשע"ט / 26.10.2018 10:48

ארבעה ימים לפני הבחירות המקומיות: מסקר חדש, שבוצע על ידי ‘שווקים-פנורמה’ עבור תחנת הרדיו ‘גלי ישראל’ – שתוצאותיו פורסמו הבוקר במשדר מיוחד עולה, כי השאלה העיקרית היא הסיכוי שבירושלים ילכו לסיבוב שני.

התשובה: תלוי בשיעור ההצבעה.

לפי הסקר עולה כי המירוץ הצמוד לראשות העיר יוביל לסיבוב שני, כש-30.7% מתושבי הבירה מתכוונים להצביע לעופר ברקוביץ יו”ר סיעת התעוררות, בעוד 29.8% – ממש צמוד – מתכוונים להצביע למועמד משה ליאון, חבר מועצת העיר, התמודד  זו מערכת בחירות שנייה ברציפות.

הרחק משניהם:  23.6% מתכוונים להצביע לשר זאב אלקין, מי שנהנה מתמיכה של ראש העיר היוצא ניר ברקת ומראש הממשלה, בעוד רק 11.4% מתכוונים להצביע למתמודד החרדי שלא קיבל את תמיכתם של דגל התורה וש”ס, ומסתמן לפי הסקר כחסר סיכוי – יוסי דייטש.

במידה ושיעורי ההצבעה בבחירות המקומיות בירושלים, יהיו גבוהים מהממוצע הרב-שנתי ו/או בבחירות ישתתפו יותר מכ-250,000 אלף מצביעים, קיים סיכוי, כי אף לא אחד מהמתמודדים על ראשות העיר יזכה ב-40% מהקולות הכשרים, ולכן ייערך בעיר ‘סיבוב שני’ של בחירות.

מצד שני, במידה ושיעורי ההצבעה יהיו נמוכים מהממוצע הרב-שנתי, ובבחירות ישתתפו פחות מכ-200,00 מצביעים, קיים סיכוי כי הבחירות יוכרעו, כבר בסיבוב-הראשון.

בסקר נבדקו גם תוצאות הסיבוב השני במידה ואכן יתקיים ותוצאותיו קבעו: משה ליאון הוא זה שיזכה במירוץ עם 46.1% מהקולות, כשהמתמודד עופר ברקוביץ במקום השני עם 37.4%.

על פי הסקר, 4 אחוז מתושבי ירושלים טרם גיבשו החלטה סופית למי להצביע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות