רבני הנח”ל החרדי תוקפים: הענשת החיילים החרדים – “צעד לא מועיל”

רבני עמותת הנח"ל החרדי תוקפים העונש שספגו ארבעה חיילים מהנח"ל החרדי: "אין מחלוקת שהמעשה של החיילים פסול. אבל העונש ופרסומו בתקופה כזאת של צניחה בגיוס חרדים - צעד לא נכון"
יוני גרין
ו' תמוז התשע"ד / 03.07.2014 22:36

רבני עמותת הנח”ל החרדי נגד הענשתם של החיילים החרדים: בהודעה רשמית שפרסמו רבני העמותה נאמר, כי “אין מחלוקת על כך שהמעשה שהחיילים עשו הינו פסול, אבל בתקופה כל כך רגישה בכל הנוגע לגיוס חרדים, אחרי שצה”ל מפרסם נתונים על צניחה בגיוס חרדים, מתוך מאות החיילים שפרסמו סטטוסים מהסוג הזה – אין זה נכון להעניש ולפרסם דווקא את החיילים החרדים”.

במקביל לפרסום ההודעה הביעו רבני העמותה את מורת רוחם בפני הפיקוד של חטיבת כפיר על הענשת ארבעה חיילים בגדוד נצח יהודה של הנח”ל החרדי.

ארבעת חיילים נשלחו הבוקר (חמישי) למחבוש, לאחר שפרסמו תמונות בפייסבוק ובהן קריאה לחיסול מחבלים. הארבעה נשפטו בידי סמג”ד הנח”ל החרדי לעשרה ימי מחבוש, וזאת בגין עבירה של “פגיעה במשמעת”.

בתמונה שפרסמו שניים מהם, הם נראים מאחורי דף בו נכתב: “ביבי תן לנו לחסל את המחבלים”.

עוד נאמר בהודעת הרבנים: “רבני העמותה דיברו על המעשה עם החיילים והסבירו להם כי הוא פסול. לצד זאת, בכוונתנו להמשיך ולשוחח עם החיילים על כך במסגרת שיעורי התורה שאנחנו מוסרים להם ובמסגרת השיחות האישיות.

“עם זאת, היינו מצפים מצה”ל לנהוג ברגישות יתר עם החיילים החרדים. חוק הגיוס פגע קשות במספר המתגייסים ובמורל שלהם. ביצוע צעדים דרסטיים נוספים המלווים בפרסום – הוא מעשה צודק אבל ממש לא מועיל”.

בעמותת הנח”ל החרדי, המלווה את החיילים החרדים במהלך שירותם, מציינים כי החיילים החרדים נטלו חלק מרכזי בשבועות האחרונים במאמצי הפגיעה בתשתיות החמאס בשטח, וכי החיילים בצעו עשרות מאסרים בג’נין ובטול-כארם. כמו כן, בשנה האחרונה היה הגדוד אחראי לקרוב ל-300 מעצרי מבוקשים בג’נין ובטול כרם, ולפגיעה ב-14 מחבלים – הרקורד הגבוה ביותר בקרב גדודי החי”ר והצנחנים.

הישגיו המבצעיים הגבוהים של הגדוד, אשר משמעותם, בין היתר, היא מעצר של מבוקש כמעט בכל לילה, מתקרבים לאלה של היחידות המובחרות בצה”ל. ההישגים הובילו לאחרונה לשורה של פרסי הצטיינות, ובראשם פרס הרמטכ”ל.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תקלטו לא רוצים את החרדים בצבא מתעללים בהם בלא הפסקה
    04/07/2014 10:43
    נח
  1. להפסיק להתגייס באופן מוחלט

  2. חרדים מסוכנים לצבא ברגע האמת הם יעשו מה שהם חושבים לכן מנסים להצר את צעדיהם
    04/07/2014 10:44
    אלי
  3. ולמה באמת המעשה הוא פסול??? הצבא אולי אמור ללטף את המחבלים??? לא לחסל?!
    06/07/2014 00:01
    איכפתניק
  4. לחגבים דמינו!!

    בושה. נקודה.