מכה לדגל וש”ס I הנגבי: “מסרב לבקשה לדחות הבחירות באלעד”

אחרי ש'דגל' וש"ס ביקשו מבג"ץ שיורה להנגבי לעשות שימוש בסמכות שהועברה אליו ולהכריע מיד על דחיית הבחירות באלעד, החליט בצהרים השר: הבחירות בעיר החרדית תתקיימנה במועדן • האם תנועות דגל וש"ס יגישו עתירה לבג"ץ נגד הכרעת השר? I ההחלטה המלאה - בפנים
אריה ריבקינד
ט"ז חשון התשע"ט / 25.10.2018 16:04

הקרב על דחיית הבחירות באלעד: צחי הנגבי, השר לשיתוף פעולה איזורי, החליט אחר הצהרים (חמישי) שלא לדחות את הבחירות בעיר החרדית.

בעקבות כך מנהלות תנועות דגל התורה וש”ס דיונים האם להגיש עתירה לבג”ץ נגד  ההחלטה של השר.

פרופ׳ אביעד הכהן, נשיא המרכז האקדמי ‘שערי מדע ומשפט’, שייצג את שי נתן חבר המועצה באלעד שהוביל לפסילת פינדרוס, אמר בתגובה להחלטה: “אנו שמחים שהשר אימץ את עמדתנו המשפטית. זו התוצאה היחידה המתקבלת על הדעת במקרה דנן.

“אפילו אנשי דגל וש”ס יעתרו שוב כעת לבג”ץ, אין למהלך כזה סיכוי. גם קודם לכן, הסיכוי בבג”ץ היה קלוש, אך כעת הוא אפסי ממש. בג”ץ לא יתערב בשיקול דעתו של שר בנושא שגם כך מתחם ההתערבות בו צר מכל צר ומוגבל למקרים קיצוניים וחריגים ביותר שאינם מתקיימים ולו במקצת בענייננו.”

השר קיבל את ההחלטה לאחר שימועים מיוחדים שקיים עם כל הצדדים בפרשה. בדיון השתתפו גם אנשי פרקליטות המדינה והלשכה המשפטית של משרד הפנים.

ביום שלישי העבירו הממשלה  והכנסת את הסמכות של שר הפנים לדחות בחירות באלעד מהשר אריה דרעי לשר הנגבי.

מוקדם יותר היום דחו שופטי בית המשפט העליון – דפנה ברק-ארז, ג’ורג’ קרא ועופר גרוסקופף – את עתירת תנועות ש”ס ויהדות התורה שהוגשה אתמול , בה דרשו לדחות את הבחירות לראשות העיר אלעד מיד.

העתירה נדחתה לאחר שהצדדים, המפלגות מחד והשר צחי הנגבי שההכרעה בנושא הועברה אליו מאידך, הודיעו כי השר זימן את הנוגעים בדבר לשימוע.

השופטת דפנה ברק ארז ציינה: “הסעד הראשון שהתבקש בעתירה התייתר; ואילו באשר לסעד השני העתירה מוקדמת משטרם ניתנה החלטתו של המשיב 1 (השר הנגבי בעניין המבוקש”.

בית המשפט קבע, עם זאת,  כי עומדות להן זכויותיהן, בכפוף להחלטה שיקבל השר צחי הנגבי.

 

הנגבי, עתירה, אלעד

הנגבי, עתירה, אלעד

הנגבי, עתירה, אלעד

הנגבי, עתירה, אלעד

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פורוש גונבים 100 שנה ולא נתפסים -דרעי ביש מזל...
    25/10/2018 21:59
    עם ישראל
  1. גנב שנתיים ונתפס