יו”ר ‘המכון המדעי טכנולוגי להלכה’: הגאון רבי לוי יצחק הלפרין זצ”ל

במרכז הרפואי "שערי צדק" בירושלים, נפטר בגיל 85, הגאון רבי לוי יצחק הלפרין זצ"ל, ראש המכון המדעי טכנולוגי להלכה, מגדולי פוסקי ההלכה בדורנו, לאחר מחלה ממושכת • הלווייתו תצא בשעה 11:00 מבית מדרשו
יוסף גרינבוים
ט"ז חשון התשע"ט / 25.10.2018 09:19

היום (חמישי) בשעות הבוקר המוקדמות הלך לעולמו במרכז הרפואי “שערי צדק” בירושלים, הגאון רבי לוי יצחק הלפרין זצ”ל, ראש המכון המדעי טכנולוגי להלכה, מגדולי פוסקי ההלכה בדורנו, שנתבקש לישיבה של מעלה לאחר מחלה ארוכה וממושכת. בן 85 היה בהסתלקותו.

סולל הדרך, ראש וראשון, לעוסקים בהתמודדות מתמדת עם חקר כל שאלות המדע והטכנולוגיה המתחדשות חדשים לבקרים לאור ההלכה, אשר היה נחשב, לסמכות הלכתית העליונה ובר הסמכא הייחודי בתחומים הללו.

מחברם של עשרות ספרי הלכה בנושאים אלו, אשר קנו זה מכבר את מקומם בכותל המזרח של ארון הספרים היהודי, והפכו לאבני יסוד באוצר הפסיקה התורנית האקטואלית. בין היתר חיבר את שו”ת “מעשה חושב” תשעה חלקים, “מעשה וגרמא בהלכה”, “כשרות ושבת במטבח המודרני”, “מעליות שבת”, “טהרת פתחים” (לבעיית כניסת כהנים לבית חולים), ועוד שורה ארוכה של ספרים נוספים במחקרי הלכה אקטואליים מקיפים ומעמיקים, שחלקם כבר ראו את אור הדפוס וחלקם עדיין במכתב יד ובשלבי עריכה שונים.

יחד עם זאת, היה גם חלוץ ההתמודדות המעשית עם כל אתגרי התקופה ואבי הפתרונות והיישומים הטכנולוגיים לאור ההלכה למהדרין מן המהדרין. בהנחייתו ובהכוונתו האישית פותחו מאות, ואולי אלפי, פתרונות חדשניים ומקוריים המאפשרים את שמירת התורה וההלכה בהידור רב בעידן הטכנולוגי המתקדם, הן במישור הציבורי והן בבתים פרטיים.

אחד הפרקים המרשימים במסכת חייו העשירה רבת הפעלים לזיכוי הרבים הוא הפרויקט האדיר להסבת הפעילות בחברת החשמל בשבתות ובמועדים לאוטומציה מלאה וייצור “חשמל כשר”. יוזמה זו, היא יוזמה של איש אחד, הגרל”י הלפרין זצ”ל, שבמשך עשרים שנה פעל בשיתוף פעולה מלא והדוק עם ראשי ובכירי חברת החשמל, בעידודם של כל גדולי ופוסקי הדור האחרון, הרחק מעין הזרקורים וכלי התקשורת.

בעזרת צוות מהנדסים מטעמו, שפעלו לאורך כל השנים, בהנחייתו ובהכוונתו הצמודה, הצליחו לחולל גדולות ונצורות, ולצמצם את חילולי השבת בחברת החשמל, באופן משמעותי ביותר, כשבאופק מסתמנת כבר האפשרות המעשית להשלים כל המהלך בהצלחה מלאה.

ההערכה לאישיותו ולפועליו הכבירים לתורה ולתעודה ולזיכוי הרבים חצתה גבולות, כאשר הוא זוכה להוקרה עצומה מצד כל גדולי הרבנים, למן הרבנים הראשיים לדורותיהם ועד לרבני העדה החרדית, ופסקיו ההלכתיים היו מקובלים על כל גדולי פוסקי הדור האחרון מכל החוגים.

הלווייתו תצא היום (חמישי) ב-11:00 מבית מדרשו “זכרון בתיה” רח’ גשר החיים 14, מקור ברוך, ירושלים – להר המנוחות, שם יטמן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות