ב-2013 אישר להשתמש בשם ‘חב”ד’ בבחירות בת”א. כעת הוא מטיף נגד

בחסידות חב"ד מתנהל בשבועות האחרונים, על רקע הבחירות, ויכוח נוקב: להשתלב ברשימות מקומיות ולתמוך במועמדים או לא? • הרב יוסף גרליצקי, השליח הראשי בת"א, מטיף להתרחק • אלא שב-2013 הסכים לכתוב על פתק ההצבעה את השם 'חב"ד' • איך זה?
אריה ריבקינד
ט"ו חשון התשע"ט / 24.10.2018 20:17

בחסידות חב”ד מתנהל בשבועות האחרונים, על רקע הבחירות המקומיות, ויכוח נוקב: האם כתנועה שאינה פוליטית ניתן לשגר נציגים לעירייה, להשתלב ברשימות מקומיות ולתמוך במועמדים לראשות העיר – או לא.

הדעות שהציגו שליחי חב”ד ורבני התנועה בראיונות שקיים עמם מגזין ‘כפר חב”ד’ היו מגוונות. היו מי שטענו כי מהללך כזה  – אסור לחלוטין, על בסיס הוראתו הנחרצת של הרבי מליובאוויטש זצ”ל כי על חב”ד להתנזר לגמרי מפוליטיקה.

היו שטענו כי הדבר נאסר רק על מנהלי בתי חב”ד, שתפקידם הבלעדי הוא להפיץ יהדות, אולם קהילות חב”ד ברחבי הארץ, הזקוקות לתקציבים והקצאות עבור המוסדות המקומיים של הקהילה, יכולות להשתלב ואף להריץ נציגים ורשימות.

בגיליון ‘כפר חב”ד’ היוצא לאור היום מתראיין הגאון רבי יוסף שמואל יהושע גרליצקי, השליח הראשי של הרבי מליובאוויטש זצ”ל בתל אביב ורב מרכז העיר. חב”ד בתל אביב מפעילה 51 בתי חב”ד, מלבד ישיבות ותלמוד תורה.

בראיון עמו מגולל הרב גרליצקי כיצד יש להתרחק מפוליטיקה.

אלא שהראיון קומם עליו מספר חסידים. “איך שליח שהעז בבחירות של שנת 2013 לקחת את ‘חב”ד תל אביב’ לסיבוב בחירות, והסכים לכתוב על פתק ההצבעה את השם ‘חב”ד’, מטיף כעת לחסידי חב”ד איך מתרחקים מפוליטיקה?!”, הם אומרים לחרדים 10.

• איך באמת הרב עשה מהלך כזה? 

מקרוב לרב: “התשובה לשאלה הזו מופיעה בגוף הכתבה. היה זה אז צעד חד-פעמי עקב המאורע הנדיר של התאחדות כל הגופים הדתיים בעיר לחזית אחת למען שמירת השבת”.

הרב גרליציקי, תל אביב

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב גרליצקי שליטא
    24/10/2018 23:00
    תל אביבי
  1. הרב גרליצקי שליט”א צדיק וחסיד ועניו. מקדש שם שמים בתל אביב ומקים עולה של מתוך מסירות נפש. והכל מתוך חן וחסד וצניעות.

    יאריך ה’ ימיו וירבו כמותו בישראל!