דגל וש”ס לבג”ץ: נתאזר בסבלנות עד להכרעה שיקבל מחר צחי הנגבי

דגל' וש"ס ביקשו מבג"ץ שיורה להנגבי לעשות שימוש בסמכות שהועברה אליו ולהכריע מיד - לדחות הבחירות באלעד • אחרי שהשר הודיע לבג"ץ כי בכוונתו לזמן לשימוע את נציגי העותרים ולקבל הכרעה מחר, הודיעו העותרות כי ימתינו להחלטתו • אם ידחה הבקשה - תיפתח דלתו של בג"ץ שוב
אריה ריבקינד
ט"ו חשון התשע"ט / 24.10.2018 19:29

השר צחי הנגבי, אליו הועברה על ידי הממשלה והכנסת הסמכות של שר הפנים לדחות את הבחירות לראשות העיר אלעד, הזמין את עו”ד צבי אגמון, בא כוחם של תנועות  ש”ס ו’דגל’, ואת עו”ד פרופ’ אביעד הכהן, פרקליטו של העותר, חבר מועצת עיריית אלעד שי נתן –  לדיון שיקיים מחר במשרדו על הבחירות בעיר אלעד.

בתגובה לעתירה שהגישו סיעות דגל התורה וש”ס בצהרים (רביעי) לבג”צ, בבקשה לתת צו על תנאי לדחיית הבחירות באלעד לזמן קצוב, כתב הנגבי בתגובתו כי בכוונתו לזמן לשימוע את נציגי העותרים ולקבל החלטות מחר.

העותרים השיבו לבג”ץ כי ימתינו בסבלנות עד להכרעת השר.

בעקבות כך, בית המשפט החליט הערב כי העתירה בשלב הזה מתייתרת.

במידה והשר הנגבי ידחה את הבקשה של דגל וש”ס לדחות את הבחירות, תיפתח דלתו של בג”ץ שוב בפני העותרות.

קודם לכן הורה בית המשפט למשיבים לעתירה – השר צחי הנגבי, ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, שי נתן, ברק צברי ואבי דיין – להגיש את תשובתם לעתירה עד לשעה חמש בערב.

בעתירה, שהוגשה על ידי עורכי הדין  צבי אגמן, עודד שילה ורוני מונק, הם מבקשים מבית המשפט שיורה לשר צחי הנגבי לעשות שימוש בסמכות שר הפנים שהועברה אליו ולהכריע מיד, עוד היום, ולא יאוחר מהשעה 21:00, בבקשת העותרות לדחות לתקופת זמן קצובה את הבחירות לראשות עיריית אלעד “בשל נסיבות מיוחדות”.

עורכי הדין כותבים בעתירה: “שמונה ימים בלבד טרם טרם מועד הבחירות, מצא עצמו ציבור עצום ורוב אובד עצות, וללא מועמד מתאים ומקובל שבו יוכל לבחור על מנת שינהיגו כדרכו במהלך חמש השנים הבאות”.

לדבריו, “עניינה של עתירה זו הינה הפגיעה האנושה בציבור הבוחרים בעיר אלעד, עת נמנע מהם לממש את זכותם הדמוקרטית ולהעמיד ולבחור מועמד מתאים מטעמם”.

הוא  הבהיר, כי במידה והבחירות יתקיימו במועדן, הרי שהבחירה לא תשקף את רצון רוב תושבי העיר.

אלעד, עתירה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות