הנער העביר את כתובת מעצר הבית המנהלי לביתה של שקד – ונעצר

נער שקיבל צו מעצר בית לילי מנהלי, לא יכל לעמוד יותר בהוראות הצו, בעקבות הצקות של המשטרה למשפחתו • אמש הוא העביר את כתובת הצו לביתה של שקד - ונעצר ליד ביתה • בית המשפט שחרר באותם תנאים של הצו המנהלי
חיים טוויל
ט"ו חשון התשע"ט / 24.10.2018 14:51

אברהם רבין, נער כבן 16, תושב ירושלים, אשר קיבל צו מנהלי החתום בידי אלוף פיקוד מרכז, נעצר אמש (שלישי) בסמוך לביתה של שרת המשפטים איילת שקד.

הקטין הגיע לביתה של שקד, לאחר שהודיע מוקדם יותר לאלוף פיקוד מרכז, שלא יוכל יותר להמשיך לשהות בביתו במעצר בית לילי, בעקבות הצקות שוטרים –  אשר מגיעים מידי לילה לבית הוריו ומעירים את משפחתו.

הנער הודיע כי לאלוף כי הוא מעביר את כתובת מעצר הבית, לרחובה של איילת שקד בתל אביב.

ואכן, הנער הגיע בשעת מעצר הלילה הקבועה בצו לשהות בכתובת אשר דיווח שבה ישהה – בביתה של שקד, שם הזעיק המאבטח של השרה את המשטרה, אשר עצרה את הנער בטוענה שהוא מפר את הצו המנהלי.

במהלך המעצר הגיעה השרה שקד לביתה, והנער קרא לעברה לבטל את הצווים המנהליים.

מדובר בצו מנהלי עשירי אותו מקבל רבין בתוך שנה וחצי. הצו קובע כי עליו להתייצב מידי יום בתחנת המשטרה, וכן להישאר במעצר בית לילי.

לפני מספר ימים פנה עו”ד מנשה יאדו מארגון חוננו לפיקוד העורף בבקשה לבטל את הצו או להמירו בצו מעצר, משום שלא יכול לקיימו וכן משום שאכיפת הצו פוגעת בבני משפחתו.

לפני כשבועיים התפרסם מכתב שכתב רבין על הקורות אותו בשנים האחרונות, בעלון השבת ‘עולם קטן’, בו הוא מתאר כיצד התחילה כל סאגת המעצרים המנהליים.

לדבריו, הוא כלל לא היה מה שמכונה ‘נוער גבעות’, אלא ביקר מידי פעם חברים במאחז. באחת הפעמים הוא ביקש מאחד השוטרים שהגיעו למקום לא לנהוג באלימות, אולם אז השוטר תקף אותו ושבר את ידו. אז נעצר רבין לראשונה על ‘תקיפת שוטר”.

בהמשך המכתב מתאר רבין כיצד קיבל את הצו המנהלי הראשון, לאחר שהתפרסם הסרטון בו נראה השוטר הנ”ל שובר את ידו. לאחריו קיבל רבין עוד שמונה צווים מנהליים, שמנעו ממנו לימודים סדירים בישיבה, כללו מעצרי בית ליליים ועוד.

הצו המנהלי האחרון, העשירי במספר תוך שנה וחצי, הכולל התחייבות לבוא לתחנת המשטרה בירושלים כל יום ולהיות במעצר בית לילי, היווה עבורו את הקש ששבר את גב הגמל.

רבין מתאר במכתב: “הבנתי שאני לא יכול לעמוד בצו הזה. אמרתי לשוטרים שאין ביכולתי לקיים את הצו ושייקחו אותי לכלא, זה עדיף לי מהתנאים של הצו הזה”.

בעקבות האמירה הזו נעצר רבין, אולם השופטת שדנה בעניינו קבעה כי “מדובר בצו שפגיעתו בחירות חמורה לאין שיעור”.

שופטת בימ”ש השלום בירושלים שרון לארי הורתה היום על שחרורו של הנער.  הוא  שוחרר באותם תנאים של הצו המנהלי – מעצר בית לילי, ללא תנאים נוספים וללא שהתבקש לחתום על ערבות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות