“למה לא לתמוך בפרוש? 5 שנים ירקתי דם, מרגישים כמו שנוררים”

ב'כנס גבאים' נשאל אבי שטרן מדוע לא רצה לרוץ בעצמו לראשות אלעד - והשיב: "חקירות וצילומים? אתה חושב שלא היו מפשיטים אותי? היו!" • תקציבים? "לא ככה צריכה להתנהל עיר" • וההליכה של פרוש 'על הראש' של הנציגים? "יש להם אומנות של דור רביעי של פוליטיקאים, לא יעזור"
אריה ריבקינד
ט"ו חשון התשע"ט / 24.10.2018 02:25

אבי שטרן, יו”ר ‘דגל התורה’ באלעד, נאם הערב (שלישי) ב’כנס הגבאים’ בעיר, שאורגן על ידי הרב יוסף לזר – ויצא במתקפה חריפה נגד ראש העיר שרוליק פרוש, ה’אומנות שלו בסכסך ומשול’ ודילוג מעל ראשי הנציגים.

“עברנו שנתיים ראשונות מאד קשות, כגורם קואליציוני”, פתח שטרן. “עם פיטורין, למי שזוכר. לי ברמה האישית אין פחד מפיטורין, כי אני יודע דבר אחד: לנו דגל התורה, בוחרי דגל התורה, יהיה את כל מה שאנחנו צריכים. כמובן אם תתנו את הכוח. אם כל אחד יעשה ‘שלום עלי נפשי’ ויישב בבית, לא יהיה לנו את הכוח.

“אם תתנו לנו את הכוח, אנחנו יודעים למסור את הנפש ולסבול, אפילו ברמה האישית, אני, משפחתי, אין לנו בעיה עם זה. אין לנו פחד. אנחנו יודעים לדרוש ולעמוד על שלנו”.

שטרן דרש מהגבאים: “תשתדלו שלא נצטרך לעמוד כמו ‘שנוררים’, למרות שעשינו את זה. למרות שיש אנשים שאוהבים ללכת הכל במלחמה, אני יודע גם לבקש תקציבים, אני יודע גם להפנות אנשים לבקש תקציב בצורה אחרת, שלא תגיע דרך ‘דגל התורה’, כי ככה הם יקבלו יותר.

“אבל לא ככה צריכה להתנהל עיר, לא ככה צריכים להתנהל תקציבים. לצערנו לפעמים זה מתנהל כך”.

שטרן התייחס גם לעצומה הקוראת לדחות את הבחירות: “מה הולך להיות, איך הולך להיות, מה הולך להיות עם העתירה, עם ההחתמות, זה לא הנושא היום, וזה לא הנושא הלילה. הסיבה: כי בכל קונסטלציה שתהיה, דגל התורה ונציגיה, אם יהיו ארבעה  נציגים, אי אפשר בעירייה של 15 נציגים, שלא תהיה להם משמעות. לא ניתן להתעלם מהם, לא ניתן שלא לתקצב אותם.

“ותבינו, העיר הזו הולכת להכפיל את עצמה. לפחות להכפיל. ומרבית התאוצה, כבר בקדנציה הבאה”.

הוא הבהיר כי נציגי ‘דגל’ מסייעים לא רק לליטאים: “כשאנחנו נציגי ציבור, אנחנו לא משרתים רק תימנים, רק בוכרים, אנחנו משרתים 50 אלף תושבים. ואני לא מכיר נציגים נוספים כאלו בעירייה. מתי שצריך ואיך שצריך”.

הגבאים שואלים: למה לא לתמוך בשרוליק? 5 שנים אמרתם שהכול מושלם…

אבי שטרן: “5 שנים ירקתי דם, ומי שגבאי יודע את זה, וקהילות שהתמודדו יודעות את זה, וכשאני רואה לידך אדם יושב, שאנחנו רוצים לעשות החזר שהובטח עליו אולי 18 פעמים בעיתונים, כבר הובטח עליו, ובעצם נתנו אותו כאילו, אבל עד עכשיו הוא לא קיבל חיפוי אבן – והוא הביא את כל המסמכים האפשריים. בסדר? ושותקים, אין סיבה שעיר שלמה, 50 אלף תושבים, ישאלו אותי כל היום, מה קורה, ולמה, ואיך…חבר’ה, כן, אנחנו גם מרגישים כמו ‘שנוררים’, אתה צודק”.

אחד הגבאים מנסה להסביר משהו.

“אני לא צריך שתסביר מה רע, אני רק צריך שתסביר דבר אחד: מה יש היום לקהילות, ובזכות מי. זה הכל. ומה שבן אדם צריך, אתה יודע לאן הוא פונה? אחרי ה…אלינו לחדרים, לא לשום מקום אחר”.

שטרן טען, כי “אם יהיה רק שניים, מצבנו יהיה עגום מאד”, ומתכוון למספר המנדטים.

הרביעי, הוא מתוך הקהילות שלנו? – שואל גבאי.

שטרן: “הרביעי, כולנו נצביע למפלגת ‘דגל התורה’ שסימנה ‘דת’, אנחנו קרובים מאד לרביעי, לא צריכים להביא הרבה קולות, כולנו יודעים את זה וגם המפלגות האחרות יודעות את זה. יש רק אפשרות אחת: שמסכסכים בתוכנו, הולכים לגבאים, הולכים בתוך הקהילות שלנו, הולכים לקהילות מקבילות לנו.

“מישהו פה ציין שיש מישהו/משהו שפרש מאיתנו. שתבינו. גם בתוכם יש שהולכים להצביע ‘דגל התורה’, ואם אתם חושבים שאני מדבר שטויות, אתם טועים. גם להם סייענו, ישנם בודדים בתוכם שגם זוכרים את זה”.

שואלים על התימנים.

“אתה יכול לשאול את נציגי התימנים, שבאו למחלקות סיוע, שם יש אחדות מלאה”. מישהו שואל, איפה זה “שם”? – והוא מבהיר: “אלי, וגם לנציגים האחרים, כולל מי ששימש מחזיק תיק תחבורה, הרב גרוסברד, שטיפל וסייע לכולם, לכל האוכלוסיות וכולם יודעים את זה”.

 •

שטרן מתייחס לכך שראש העיר נהג לעקוף את הנציגים וללכת ‘מעל ראשם’ ישירות לגבאים, כדי להציג שהוא זה שמסייע, לא נציגי סיעת ‘דגל’. “כשהוא היה צריך לעשות גנרטור, היה צריך ללכת לבד; כשהוא צריך לטפל בחיידר, הלך אליהם לבד; יש להם (-משפחת פרוש) אומנות של דור רביעי של פוליטיקאים, לא יעזור”.

אבל החלק הכי משמעותי הגיע לקראת הסוף, כשהוא מסביר למה לא רצה לרוץ בעצמו לראשות העיר.

“חקירות וצילומים? אף ילד שלכם לא עבר את זה באותו הזמן. אם הייתי רץ, אתה חושב שלא היו מפשיטים אותי לעיני כל הציבור? היו! אף אחד לא היה עומד במקומי, ותאמינו לי שכמה שאני נראה שקט ונחמד, אני יודע להילחם. אבל זה לא קל. אף אחד לא יעמיד את עצמו בתור ראש עיר פה, עיר לא קלה, לא משנה מי בראשות, מי שולט, זו עיר לא קלה. לקבל את ההכרעה להיות ראש עיר פה לא מקבלים בקלות. ולכן את ההכרעות שלי קיבלתי לבד, עם שאלות ששאלתי”.

 •

אחד הגבאים שואל  על ההסכם עם ש”ס, שאמורה לקבל את ראשות העיר בעוד 5 שנים.

“שאלו אותי מה היו ההסכמים, איך היו, למה היו, כשאדע את התשובות – אגיד. מבחינתי זה לא רלוונטי. אנחנו עומדים שבוע לפני בחירות, יש לכם אופציה שיהיו לכם ארבעה נציגים, ואתם יודעים טוב מאד מה המשמעות של כל נציג, מי כמוכם יודע את זה. יש נציגים שיודעים לעשות יותר, יש נציגים שיודעים לעשות יותר, כמו למשל לדבר, שאני לא יודע. יש לזה משמעות”.

ועוד חץ הוא יורה בסוף: “כשמתנהלים נגד גדולי הדור, בלי שום היסוס בבתי משפט, זה כבר לא מזעזע אותנו. הלכה קהילה שאין לה אבא ואין לה אמא ואין לה כלום, הלכה לכל גורם אפשרי, ואותי חקרו על זה! וגבאי בית כנסת נעצר על זה!

“אז מועצת גדולי התורה שלנו ישבה השבוע ודנה. אמר ר’ אליה מן ליד ר’ חיים, זו הוראה של ר’ חיים, וחובה על כל אחד להשתדל ולפעול למען ‘דגל התורה’, והוסיפו: ‘לכל החוגים והעדות'”.

שטרן הסביר גם כי במערכת הבחירות הנוכחית אי אפשר להציג הקרנה של סרטי וידאו ברחובות, כפי שנעשה בבחירות קודמות,  כיוון ש”כבר שלוש פעמים המשטרה נשלחה לעצור את הפעילות שלנו”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אבי שטרן יכל להיות פה ראש העיר
    24/10/2018 11:36
    דוד מונסנגו
  1. אלעד הפסידה את הכח הזה בתור ראש עיר. וואלה אוהבים פה את האיש הזה מאד.

  2. אבי שטרן בן אדם משכמו ומעלה באמת מסייע לכולם וזוכרים לו את זה
    24/10/2018 14:37
    יוסי
  3. אבי שטרן מלך
    25/10/2018 08:54
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  4. תראו לי כנס בבחירות שאפשר לשאול הכל וגם לקבל תשובות. להצביע רק דת