במהלך מבריק: הכנסת אישרה את העברת הסמכויות מדרעי להנגבי

מאחורי הקלעים: אחרי שהממשלה אישרה העברת סמכויות שר הפנים לדחות הבחירות באלעד להנגבי, פורסם שהכנסת תתבקש לאשר מחר את המהלך • אלא שבש"ס ו'דגל' מיהרו להעביר האישור כבר היום, כדי לסכל התנגדות מאגו"י: כך זה בוצע • דרעי: לדעתי זה יגיע שוב לבית המשפט
אריה ריבקינד
י"ד חשון התשע"ט / 23.10.2018 17:53

אחרי הממשלה – משוכת הכנסת: אחרי שהממשלה אישרה היום (שלישי) את העברת הסמכויות לדחות את הבחירות בעיר אלעד מידיו של שר הפנים אריה דרעי לידיו של השר לשיתוף פעולה איזורי צחי הנגבי,  אישרה גם מליאת הכנסת את העברת הסמכות.

השר הנגבי אמר היום, קודם ההצבעה בכנסת: “אם הכנסת תעביר אלי סמכות בנושא, אלמד אותו בדחיפות ואקבל החלטה”.

בהצעה תמכו 14 ח”כים ו- 0 התנגדו. כל נציגי האופוזיציה יצאו מהאולם, בפעילות של ח״כ יואב בן צור ושלוימי פולק, עוזרו של ח”כ משה גפני.

גורמים בכנסת אומרים הערב לחרדים 10: “ש”ס ודגל עשו פה מהלך מבריק.  היה חשש שח”כי אגודת ישראל והבית היהודי – שהעותר מכהן כיו”ר שלהם באלעד – יתנגדו להצעה, כך שהיה חשש שאישור ההצעה יתקל בקשיים.

“לכן, פורסם שהתכנית היא להעלות את ההצעה להצבעה מחר – וככה פורסם בכלי התקשורת. אבל היום, יום שלישי הוא יום מת בכנסת. אישורי ממשלה לא מגיעים בדרך כלל בשלישי, אלא אם כן זה בהסכמה, והייתה הסכמה.

“מירי רגב כשרה תורנית היא שהעבירה את זה בפועל ובמציאות. לא היו הרבה ח”כים, וגם מי שהיו שיתפו פעולה. גם מהאופוזיציה. אחרי הכול, הם בידידות עם גפני מוועדת הכספים, וכן עם הח”כים של ש”ס. וככה זה עבר, בשקט, בלי רעש תקשורתי”.

כתב חרדים 10 מציין, כי צחי הנגבי לא היה מודע לתרגיל ותדרך כתבים ש”הכנסת אמורה להצביע מחר”.

השר אריה דרעי אמר היום בגל”צ: “טלפנתי אתמול ליועמ”ש והוא הנחה אותי להעביר סמכויות בנושא אלעד לשר אחר, בגלל ניגוד עניינים”.

לדבריו, ” יש ציבור גדול שפנה אלי, מה לא סביר? לפסול מועמד זה לא סביר. אני חושב שהדבר הכי סביר ביותר לעשות, זה לאפשר לרוב תושבי אלעד שאין להם מועמד לקבל הזדמנות לבחור. הנגבי ישב ויחליט ולדעתי זה יגיע שוב לבית המשפט”.

צחי הנגבי

צחי הנגבי. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העברת הסמכות בממשלה ובכנסת התבצעה, כאמור, כדי למנוע ניגוד עניינים, על רקע דרישת דגל התורה וש”ס ממשרד הפנים לדחות את הבחירות באלעד.

בהודעת העברת הסמכויות נכתב: “בהתאם לסמכויות הממשלה להעביר לשר צחי הנגבי את הסמכות הנתונה לשר הפנים לחוק הרשויות המקומיות בנוגע לבקשה לדחיית מועד הבחירות לעיריית אלעד הקבועות”.

מש”ס ומדגל התורה נמסר היום, כי דרישתם החד משמעית היא לדחות את הבחירות באלעד.

“אנחנו מחזקים את ידיהם של פעילי ‘דגל התורה’ שפועלים באחדות ובמסירות ומתמסרים כדי לחזק וליישם את הוראת גדולי ישראל וחובת הציות להם בהחתמת העצומה לדחיית הבחירות ולשמור על כבוד התורה וחכמיה.

“שיתוף הפעולה בין ‘דגל התורה’ וש”ס באלעד גורם להרבות כבוד שמיים לחיזוק האחדות בין תושבי העיר אלעד ולטובת המשך פיתוחה ושגשוגה בדרכי אחדות ושלום.

הם הוסיפו: “ברור לכולם שהאינטרס של הציבור החרדי כולו לומר לבתי המשפט: אל תפגעו בזכות לבחור ולהיבחר במיוחד שברור לכל שמאחורי הבקשה עומדים אינטרסים פוליטיים מובהקים. לא ייתכן שהאלימות תגבר, ושכירת חוקרים פרטיים שמוציאים דו”חות בניגוד למציאות, תכריע את מערכת הבחירות.

”אנו רואים בכאב איך בכל נושא שקשור לציבור החרדי בית המשפט מושך את ידיו ולא נותן סעד גם שמדובר בבחירות דמוקרטיות. דחיית הבחירות היא המענה היחיד והנכון לעת הזו”.

אתמול שיגר עו״ד צבי אגמון, עורך דין מהבכירים בישראל למשפט מנהלי, מכתב – שפורסם לראשונה בחרדים 10 – בשם ‘דגל התורה’ וש״ס באלעד, אל שר הפנים אריה דרעי ודרש ממנו – לדחות את הבחירות לראשות העיר אלעד, כך שיתאפשר “להציג מועמד לראשות העיר הנתמך על ידי גדולי ישראל ועל ידי רוב תושבי העיר אלעד”.

מכתבו חשף עו״ד אגמון תקדים משפטי משנת 2003 בו איפשר בית המשפט העליון את דחיית הבחירות.

יצחק פינדרוס

יצחק פינדרוס. צילום: דוברות

את מכתבו מסיים עו״ד אגמון בדרישה חד משמעית ובלתי מתפשרת לעשות שימוש בסמכותו לפי סעיף 5 לחוק הרשויות המקומיות (בחירות) ולהורות על דחיית הבחירות.

מנגד, יו”ר הבית היהודי באלעד וחבר מועצת העיר, שי נתן – המכהן גם כיו”ר ועדת הבחירות בעיר, שיגר אמש באמצעות פרקליטו עו”ד פרופ’ אביעד הכהן, מכתב אל היועץ המשפטי לממשלה ד”ר אביחי מנדלבליט, ואל שר הפנים אריה דרעי, בדרישה לקיים את הבחירות במועדן. גם מכתב זה נחשף לראשונה בחרדים 10.

נתן גם דרש מדרעי לפסול עצמו ולא להורות על דחיית הבחירות בכוח סמכותו, בשל מה שהוא מכנה “ניגוד עניינים”. כאמור, סמכויות אלה הועברו היום מידי דרעי.

נתן  – מי שהגיש את העתירה שהובילה לפסילתו של המועמד יצחק פינדרוס – גם איים במכתבו, כי ינקוט בהליכים משפטיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות