הממשלה העבירה הסמכות של אריה דרעי לדחות בחירות לשר צחי הנגבי

שרי הממשלה החליטו במשאל טלפוני להעביר את סמכויותיו של שר הפנים בעניין התביעה לדחות את הבחירות באלעד - אל השר לשיתוף פעולה אזורי • אמש שיגר עו"ד בכיר דרישה בשם דגל ושס לדחות הבחירות באלעד לזמן קצוב • העותר שי נתן דרש מדרעי לפסול עצמו בשל "ניגוד עניינים"
אריה ריבקינד
י"ד חשון התשע"ט / 23.10.2018 13:30

הקרב על דחיית הבחירות באלעד:  הממשלה העבירה בצהרים (שלישי), במשאל שרים טלפוני, את סמכויותיו של שר הפנים אריה דרעי בעניין התביעה לדחות את הבחירות באלעד – אל השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי, בשל ניגוד עניינים.

היועץ המשפטי של משרד הפנים פרסם חוות דעת, לפיה אין מניעה להעביר סמכויות אלה.

בהודעת העברת הסמכויות נכתב: “בהתאם לסמכויות הממשלה להעביר לשר צחי הנגבי את הסמכות הנתונה לשר הפנים לחוק הרשויות המקומיות בנוגע לבקשה לדחיית מועד הבחירות לעיריית אלעד הקבועות”.

ההחלטה התקבלה לאחר שאתמול שיגר עו״ד צבי אגמון, עורך דין מהבכירים בישראל למשפט מנהלי, מכתב – שפורסם לראשונה בחרדים 10 – בשם ‘דגל התורה’ וש״ס באלעד, אל שר הפנים אריה דרעי ודרש ממנו – לדחות את הבחירות לראשות העיר אלעד, כך שיתאפשר “להציג מועמד לראשות העיר הנתמך על ידי גדולי ישראל ועל ידי רוב תושבי העיר אלעד”.

מכתבו חשף עו״ד אגמון תקדים משפטי משנת 2003 בו איפשר בית המשפט העליון את דחיית הבחירות.

את מכתבו מסיים עו״ד אגמון בדרישה חד משמעית ובלתי מתפשרת לעשות שימוש בסמכותו לפי סעיף 5 לחוק הרשויות המקומיות (בחירות) ולהורות על דחיית הבחירות.

מנגד, יו”ר הבית היהודי באלעד וחבר מועצת העיר, שי נתן – המכהן גם כיו”ר ועדת הבחירות בעיר, שיגר אמש באמצעות פרקליטו עו”ד פרופ’ אביעד הכהן, מכתב אל היועץ המשפטי לממשלה ד”ר אביחי מנדלבליט, ואל שר הפנים אריה דרעי, בדרישה לקיים את הבחירות במועדן. גם מכתב זה נחשף לראשונה בחרדים 10.

נתן גם דרש מדרעי לפסול עצמו ולא להורות על דחיית הבחירות בכוח סמכותו, בשל מה שהוא מכנה “ניגוד עניינים”. כאמור, סמכויות אלה הועברו היום מידי דרעי.

נתן  – מי שהגיש את העתירה שהובילה לפסילתו של המועמד יצחק פינדרוס – גם איים במכתבו, כי ינקוט בהליכים משפטיים.

בשתי המפלגות החרדיות אמרו אתמול: “תנועות דגל התורה וש״ס המונחות כאמור על ידי גדולי ישראל יעשו את כל אשר לאל ידם וימצו כל אפשרות, כולל פניה לבית משפט העליון ולכל ערכאה רלוונטית, כדי להגשים את רצונם של גדולי ישראל ורוב תושבי העיר לאפשר להם לבחור מועמד בהתאם לאורח חייבם והשקפת עולמם”.

הבחירטות באלעד, עתירה

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות