‘ביטוח ישיר’ סירבה לפצות עורך דין שאיבד יכולת הקלדה: “קח קלדנית”

עורך הדין, בן 44, תושב רחובות, העובד כעצמאי, איבד את יכולת ההקלדה שלו, בגלל מחלת פרקים • חברת הביטוח השיבה לו: "כעורך דין יכולת להעסיק קלדנית, וכן לעבוד לסירוגין בעיון מסמכים" • אז הוא הגיש תביעה • 'ביטוח ישיר': שני רופאים מומחים קבעו שהמבוטח כשיר לעבוד בעבודתו
שייע קליין
י"ד חשון התשע"ט / 23.10.2018 13:11

האם חלק מחברות הביטוח דוחות באופן כמעט אוטומטי תביעות של אובדן כושר עבודה? כך לפחות טוען עו”ד רפאל אלמוג, שהגיש בימים אלה תביעה נגד חברת ‘ביטוח ישיר’ לביהמ”ש השלום בתל אביב.

על פי התביעה, ‘ביטוח ישיר’ מסרבת לשלם גימלת אובדן כושר עבודה לעורך דין עצמאי, המבוטח בחברה, אשר איבד את יכולת ההקלדה שלו, בגלל מחלת פרקים.

על פי התביעה, עורך הדין, בן 44, תושב רחובות, עובד כעצמאי בעבודה דורשנית ולחוצה, הדורשת שעות ארוכות של כתיבה ועבודה מול מחשב.

על פי התביעה, בשנים האחרונות לקה עורך הדין במחלת פרקים הגורמת לקרעים בגידים ולנפיחות בכפות הידיים. בנוסף סובל עורך הדין מטנטון באחת מאוזניו וממצב נפשי ירוד.

אל התביעה צורפו מספר חוות דעת של רופאים מומחים, וביניהן חוות דעת של רופא תעסוקתי, אשר קבע כי מצבו של עורך הדין לא מאפשר לו לעסוק בהקלדה ובשימוש בעכבר, וכל עבודה שתדרוש ממנו הקלדה ממושכת עלולה להחריף את מצבו.

בנוסף, קבע הרופא התעסוקתי, כי הטנטון באוזנו ומצבו הנפשי של התובע רק יחמירו אם הוא ימשיך בעיסוקו, הדורש ממנו לעמוד בלוחות זמנים נוקשים ובמועדים דחופים.

אך למרות שעורך הדין פנה ל’ביטוח ישיר’ על מנת לממש את הפוליסה אותה רכש, התנערה, לטענתו,  החברה מאחריותה לתשלומי תגמולי הביטוח, בטענה: “לא הוכח אובדן כושר עבודה מעבר לתקופת
ההמתנה”.

במכתב הדחייה ששלחה לו החברה נטען: “גם אם היתה מגבלה מסוימת ביכולת ההקלדה, הרי שכעורך דין יכולת להעסיק קלדנית, וכן לעבוד לסירוגין בעיון מסמכים – קיום פגישות מצד אחד והקלדות מצד שני, כך שלא מתקיים רצף הקלדה לאורך יום עבודה מלא”.

לדברי עו”ד אלמוג, דרישת ‘ביטוח ישיר’ להעסקת קלדנית לא רק שאיננה מן העניין, אלא גם סותרת באופן מובהק התנהלות של עורך דין עצמאי. “העסקת קלדנית איננה פרקטיקה נהוגה, לא כיום, ולא בעשורים האחרונים. רק השימוש בביטוי ‘קלדנית’ הוא אנכרוניסטי להכעיס ונגוע בשוביניזם”, טוען עו”ד אלמוג.

בתביעה מבקש עו”ד אלמוג מבית המשפט שיורה לחברת ‘ביטוח ישיר’ לשלם למרשו את מלוא התגמולים החודשיים המגיעים לו שנתיים לאחור, אז החל לסבול ממצבו הרפואי. כמו כן מבקש עו”ד אלמוג להחזיר למרשו את הסכום הכולל של הפרמיות אותן שילם לאורך אותה תקופה, וכן להשית על חברת הביטוח ריבית עונשית, בשל התנהלותה חסרת תום הלב.

התביעה נדונה בביהמ”ש השלום בתל אביב.

מביטוח ישיר נמסר: “מטעמי צנעת הפרט לא נוכל להיכנס לפרטי המקרה, אולם נבקש להדגיש כי בקשת המבוטח נבחנה ביסודיות על ידי שני רופאים מומחים בתחום, שאחד מהם הינו רופא תעסוקתי, ושניהם קבעו באופן חד משמעי וללא כל ספק שהמבוטח כשיר לעבוד בעבודתו כעורך דין.

“ככל שיש ברשות המבוטח מסמכים עדכניים יותר המעידים אחרת, נשמח לקבלם ולבחון את החלטתנו בשנית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות