פינדרוס נפסל בבג”ץ I ‘דגל’ וש”ס: “בשום צורה לא יהיה חוטא נשכר”

שופטי בג"ץ דחו את העתירה של יצחק פינדרוס • ש"ס ודגל התורה: "שכרו חוקרים פרטיים. נשענים על בית המשפט העליון במטרה לבזות את גדולי התורה ולבטל את הכרעתם" • "עורכי הדין שלנו בוחנים האפשרות להציג מועמד חילופי" • "לא מתקבל על הדעת מצב בו רוב תושבי העיר יישארו בלי מועמד"
אריה ריבקינד
י"ג חשון התשע"ט / 22.10.2018 13:03

שופטי בג”ץ, ניל הנדל, יעל וילנר ואלכס שטיין,  דחו בצהרים (שני) את העתירה שהגיש יצחק פינדרוס, המועמד שהציבו ‘דגל התורה’ וש”ס לראשות העיר אלעד – נגד פסילתו על ידי בית המשפט המחוזי בלוד, וקבעו: “העתירה נדחית”.

בעת ההמתנה לפסיקת השופטים אם העתירה התקבלה או נדחתה, פרסמו ‘דגל התורה’ וש״ס הודעה משותפת, המצהירה על כוונותיהם:

“סופו מוכיח על תחילתו. אותם אנשים שהפרו הסכם חתום וברור, לא בחלו באמצעים והמשיכו לערכאות, פעלו באלימות נגד אישי ציבור והילכו אימים על רבנים, שכרו חוקרים פרטיים וביזו את גדולי התורה נשענים על בית המשפט העליון במטרה לבזות את גדולי התורה ולבטל את הכרעתם”.

בשתי המפלגות הדגישו: “אנו מודיעים כי בשום צורה לא יהיה חוטא נשכר”.

לפי ההודעה, “ברגע שתתקבל ההחלטה נפנה לגדולי התורה שיורו לנו כיצד לנהוג”.

פינדרוס, עתירה

 

בהמשך הם ציינו: “במקביל, בשעות אלה בוחנים עורכי הדין של התנועות את האפשרות להציג מועמד חילופי באם תתקבל העתירה והרב יצחק פינדרוס, שלוחם של גדולי ישראל, יפסל.

“לא מתקבל על הדעת מצב בו רוב תושבי העיר המצייתים לגדולי התורה ומונים 11 מתוך 15 מנדטים יישארו בלי מועמד.

“מנהג אבותינו בידינו ונמשיך לדאוג לתושבי העיר ביושר, על פי דין תורה והלכה”.

תגיות

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כך רצה הקב"ה
    22/10/2018 13:38
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. למה להילחם בו?

  2. הקב"ה כידוע הוא קל רחום וחנון, והוא מתחשב יותר בצד החלש. .
    22/10/2018 17:43
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. הקב”ה כידוע הוא קל רחום וחנון, והוא מתחשב יותר בצד החלש. חכמינו מצאו לכך אסמכתא בכתובים: וְהָאֱלֹקים יְבַקֵּשׁ אֶת נִרְדָּף (קהלת ג) היינו שהקב”ה מבקש לקרב אליו את הנרדף, על מנת שזה יחסה בצילו ויהיה מוגן, כי הוא חס ומרחם עליו. הקב”ה מרחם במיוחד על החלשים והם קרובים לליבו.

    ולכאורה לא יעזור להם כלום באלעד!!! המקור לפסיקת בג”ץ הוא מפרשתינו “האחד בא לגור וישפוט שפוט?”……… הגיע הזמן שגפני ודרעי לא יתערבו בבחירות, ויתקפלו קצת ויכניעו את גאוותם, דגל קיבלו מפרוש כל מה שרצו, לא נדבר על ש”ס שקיבלו יותר ממה שמגיע להם מפרוש.

    כעת רואים בחוש שיש בורא ומנהיג שמחליט מי ימשיך להנהיג את אלעד. יש בורא לעולם, ויש דין ויש דיין, ויש יום דין, שבו יתנו כולם דו”ח לפניו, על כל החוצפה והעזות שכל אחד מהרצים לפסול מועמד חרדי, בפרט בדרכים אסורות, נגד דעת תורה. ולכבוד הרב פינדרס זה ממש כואב אבל חייב לקיים עכשיו – וְלִירוּשָׁלַיִם עִירְךָ בְּרַחֲמִים תָּשׁוּב בקרוב בימינו לעולם.